25 Mayıs 2009 Pazartesi 00:00
141 Okunma
Milli Devlet'in gelir kaynakları birden fazladır
Liberal?kapitalist modellerde teorik olarak Sosyal Devlet katsayısının maksimum değeri 1 olabilir. İdeal olarak 1'in üzerine çıkamaz. Pratikte bu hiç yakalanmasa bile teorik olarak maksimum "1" olma şansı vardır. ~|~

 

Bu oran, Milli Ekonomi Modeli'nde ise 1 değil, 3, 5, 7, ... değerlerine çıkabilmektedir. Çünkü bilindiği gibi Milli Devlet'te gelirler, sadece vergilerden sağlanmamakta; senyoraj hakkının kullanılması ve devlet ? millet ortaklığı ile yeraltı kaynaklarının işletilmesinden doğan gelirler de devletin gelir kalemlerini oluşturmaktadır.

Devletin geliri 3 kalemden glemektedir
Bir taraftan faiz ödemelerinden kurtulan devletler, elde ettikleri gelirin tamamını milletine hizmet olarak sunma şansını elde ederken; diğer taraftan da vergi gelirleri dışında iki tane daha vergiden daha önemli kaynağa kavuşmaktadır. Buna göre; elde edilen gelirin vergilere oranında da, bu 3 grup gelirin kârı geçerlidir. Böylece bu 3 kalemden gelen geliri, vergilere oranlayınca karşımıza halkından topladığı vergiden çok daha fazlasını halkına hizmet olarak sunabilen Sosyal Devlet/Milli Devlet modeli çıkmaktadır.

Sosyal Devlet, veren eldir
Görüldüğü gibi Milli Ekonomi Modeli'nde devlet, piyasaların gelişimi için bir yük değil, tam tersine üretim ve tüketimin önünü açan bir kaldıraçtır.
Devleti, piyasaları tetikleyen, bu özelliği ile milletine sahip çıkan bir noktaya taşıyan Milli Ekonomi Modeli, aynı zamanda devlet?millet kaynaşmasını sağladığı gibi toplumsal barışı da temin etmektedir. Bu bağlamda tezimize göre Sosyal Devlet/Milli Devlet, "alan el" değil, "veren el"dir.

Vatandaşlık maaşı projesi devrim niteliğindedir
Milli Devlet, Sosyal Devlet karakteri ve projeleri kapsamında, kişi temel hak ve hürriyetini korumanın yanısıra vatandaşlık hakları çerçevesinde herkese vatandaşlık maaşı bağlayacaktır.
Bu maaş, Türkiye Cumhuriyeti'nin coğrafi sınırlarında yaşayan her bireyin hakkıdır. Bu zamana kadar Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmanın şuuru tam olarak kavranamadığı için, farklı etnik kökenlere mensup vatandaşlarımız, kendine farklı bir kimlik aramak veya başka güçlerin sözcülüğünü yapmak durumuna gelmiştir.


SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET  /
Prof. Dr. Haydar Baş'ın kaleminden


SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET İÇİN NE DEDİLER

Prof. Dr. Ömer EYERCİOĞLU / Gaziantep Üniversitesi
Bu tez, Anayasa'mızdaki "sosyal devlet" ifadesinin somut karşılığıdır
Tarih boyunca ortaya çıkan devletler, o devleti meydana getiren temel unsur olan milletlerin kültür ve medeniyetlerinin ortaya koyduğu kurallar çerçevesinde şekillenmişlerdir. Bu nedenle devlet tarifi, milletler için farklılıklar göstermekte; milletlerin bir bütün olarak sosyal olaylara, ekonomiye, hukuka, idareye, siyasete, çevreye, topyekün insana ve onunla alakalı olgulara bakış açısını ortaya koymaktadır. Sosyal devlet anlayışı ise bugün hemen hemen bütün devletlerin anayasalarında yer alan temel hükümlerden birisidir. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'miz de anayasamızda demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olarak tanımlanmaktadır. Prof. Dr. Haydar Baş'ın Sosyal Devlet?Milli Devlet eserindeki tezi, anayasamızda tarif edilen "Sosyal Hukuk Devleti" nin hayata geçirilmesi projesidir. Prof. Dr. Haydar Baş bu eserinde, devletin vazifesini tarif ederken; devletin insanların doğuştan gelen haklarını yaşatmak ve korumakla mükellef olduğunu, bu nedenle devletin sosyal sorumluluk taşıdığını savunmaktadır. Bundan dolayı, sosyal devlet olmak devletin vatandaşlarına karşı bir ikramı değil, varlığının gereğidir.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100