Bu haber kez okundu.

Mobil ticaretin yüzde 51'i cepten

EKONOMİ SERVİSİ

Performans pazarlama teknolojileri şirketi Criteo'nun Türkiye özelinde verilere de yer verdiği "2016 İlk Yarıyıl: Mobil Ticaretin Durumu" başlıklı raporunu yayınladı. Mobil ticaretin, müşteri deneyimini en önemli öncelik yapan lider e-ticaret şirketlerinin e-ticaret satışlarının yüzde 50'sini sağladığını gösteren Criteo raporu, mobilin artık "perakendecilerin olmazsa olmazı" olduğuna dikkat çekiyor.

Rapor'a göre, Türkiye'deki lider e-ticaret şirketleri için bu oran yüzde 51 ile tüm ticaretin yarısını geçti. Criteo'nun toplamda 720 milyar dolar yıllık küresel satışa karşılık gelen 1.7 milyar bireysel e-ticaret işlemini temel alarak analiz ettiği kişisel verilere dayanan rapora göre dünya genelinde mobil satın alma işlemleri, tüm e-ticaret işlemlerinin yüzde 39'unu oluşturuyor. Şimdiden Japonya ve İngiltere gibi pazarlarda e-ticaret işlemlerinde mobilin payı yüzde 50'yi aştı.

 Rapora göre Amerika'daki lider e-ticaret perakendecilerin satışlarında mobilin payı yıllık yüzde 30 artışla yüzde 50'ye ulaşırken, Türkiye'deki lider e-ticaret şirketleri için bu oran yüzde 51. Mobil satın almaların Türkiye'deki tüm e-ticaret işlemlerindeki payı ise yüzde 31'e ulaştı.

Mobil uygulamalar satışı artırıyor

Rapora göre mobil satın alma işlemlerinin başında Moda ve lüks mallar yer almaya devam ediyor. Ancak yıllık yüzde 23 artışla spor ürünleri en fazla yükseliş gösteren kategorilerden. Mobil uygulamalar üzerinden yapılan satın almalar tüm mobil ticaret işlemlerinin yüzde 54'ünü oluşturuyor.

Ayrıca mobil uygulamalar üzerinden ürün inceleyen kullanıcılar, mobil sitelere göre 3 kat daha fazla satın alma yapıyor. Mobil ticarette daha deneyimli ve müşterilerine doğru zamanda doğru ürün önerisi yapan perakendeciler, mobil ticarete yeni olan perakendecilere göre mobil sitelerde yüzde 39, mobil uygulamalarda ise yüzde 90 daha fazla dönüşüm sağlıyor.

Raporun sonuçlarını değerlendiren Criteo Gelişen Pazarlar Yönetici Direktörü Dirk Henke, "Akıllı telefonların yükselişi ile tüketicilerin alışveriş davranışları değişti ve perakendecilerin bu değişime ayak uydurması gerekiyor" dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100