06 Ocak 2016 Çarşamba 15:56
389 Okunma
Mobilya sektöründe çifte fuar
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği’nin (MOSDER) Mobilya Sanayicileri ve İşadamları Dernekleri Federasyonu’ndan (MOSFED) ayrılmasının ardından 11 yıldır Yeşilköy’deki CNR Expo’da düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı iki parçaya ayrıldı. MOSDER, kısa adı İSMOB olan İstanbul Mobilya Fuarı’nı 12-17 Ocak tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlerken, MOSFED ise yine İstanbul Mobilya Fuarı olarak İMOB’u 26-31 Ocak tarihleri arasında organize edecek. her iki fuarın kısaltılmış adı farklı olsa da İstanbul Mobilya Fuarı olarak adlandırılıyor. 
İstanbul Mobilya Fuarı 11 yıl boyunca İSMOB olarak düzenlenmişti. Böylece İSMOB kısaltmasını MOSDER almış oldu. MOSDER’in üye sayısı 60 civarında iken, MOSFED’inki 500’ü aşıyor.

Öncelikli hedef yurtdışı ziyaretçi
Çarşamba günü İstanbul’da İSMOB ile ilgili basın toplantısı düzenleyen MOSDER Başkanı İsmail Doğan, her yıl yüzde 20 ziyaretçi artığı olduğuna dikkat çekerek, CNR’da yapılan fuarın tek başına yeterli olmadığını savundu. Doğan, şunları söyledi: “Fuarların Ocak ayının ilk ya da ikinci haftası yapılması önemli. Dünyanın alanındaki en önemli 3. fuarı olan İSMOB, dünyada bu sene yapılan ilk mobilya fuarı konumunda bulunuyor. Fuar kültürü de tüketici kültürüne benzer. Eğer müşteri gittiği ilk dükkânda malı beğenirse alır. İSMOB’un en büyük hedefi yurtdışı... 2016 yılında 3 milyar dolarlık bir ihracat hedefimiz var. Bu fuarda bunun yüzde 30’unu gerçekleştirmek istiyoruz.”

İran pazarı tehlikede
Öte yandan mobilya tüketicisinin kredi kartıyla 12 taksit ile satın almaya alıştığını vurgulayan Doğan, “Taksit sayısı düşünce satışların yüzde 10-15 seviyelerinde etkilediğine inanıyorum ben. Şimdi tekrar bunun 12 taksite çıkmasıyla da bize bu yüzde 10 ile 15 arasında katkı sağlayacak” bilgisini verdi. 
Mevcut gelişmelerin Rusya’ya mobilya satışlarına olan sınırlı etkilerine dikkati çeken Doğan, “Yıllardır devam eden bir sıkıntı vardı bu ülkeyle. 
O yüzden çok doğrudan etkilendiğini düşünmüyoruz. Ancak İran pazarı 3-4 yıl öncesine kadar bizim için çok önemli bir pazardı. Ciddi ihracat yapıyorduk fakat maalesef son 3 yıldan beri gümrük kapılarının kapanması, dövizdeki develüasyon, dolardaki artış ciddi anlamda gerilemiş oldu. Şu anda ise İran pazarının tekrar açılacağına inanıyoruz. Açılması halinde, o ivme kazanıldığı zaman ihracatla ilgili kayıplarımızı İran pazarından ciddi anlamda çözeceğimize inanıyoruz” görüşünü paylaştı. Hindistan’ın, kalabalık nüfusu ve gelişen yapısıyla ilgi çektiğini söyleyen Doğan, “Yönümüzü buraya döndük. Brezilya pazarı, Afrika var ama çok oturmamış durumda Afrika… Kriz sonrası Avrupa için hazırlandığımız gibi uzak pazarlara odaklanıyoruz” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100