Bu haber kez okundu.

Mobilyacıların umudu Rusya

EKONOMİ SERVİSİ

Mobilya Sanayici ve İşadamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Adnan Bostan, Rusya ile ilişkilerin normalleşmesinin mobilya sektörünü umutlandırdığını söyledi. Bostan, mobilya sektörü açısından Rusya’nın önemli bir ülke olduğuna, ihracat yaptıkları ülkeler arasında 8. sırada yer aldığına işaret etti.

Rusya’ya mobilya ihracatında 2015 yılında, geçmiş yıllara kıyasla yüzde 60 düşüş yaşadıklarını vurgulayan Bostan, “Uçak krizinden önce Rusya’nın petrole ve doğalgaza dair gelirlerinin azalması, sık sık devalüasyona girmesi nedeniyle ihracatımızda ciddi düşüşler yaşamaya başlamış ve uçak krizi de bunun etkisini daha da artırmıştı. Rusya ile aranın yeniden düzeltilmesi, sektörümüz açısından ümit verici bir durum ama bunun meyvelerini yıl içinde almayı beklemiyoruz” dedi.

Bostan, 2016’yı, 2015’e nazaran yüzde 30 düşüşle kapatmayı umduklarını ifade ederek, şöyle devam etti: “Rusya’daki sorunların çözülmesiyle birlikte mobilya sanayicileri yeniden ilgiyi Rusya’ya kaydıracak. 2017’de 2015 ihracat rakamlarını yakalamış oluruz.

Çünkü Rusya, bizim için önemli bir pazar. İhracat yaptığımız ülkeler arasında 8. sırada bulunuyor. Öte yandan Putin’in yapmış olduğu konuşmayı da incelerseniz, son 20 yılda Türk inşaat şirketlerinin Rusya pazarında bin 500 civarında projeye imza attıklarının ve bunun da maliyetinin 55 milyar dolar olduğuna dikkat çekti.

Aynı zamanda konuşmasında inşaat sektörünün Türkiye-Rusya ekonomik ilişkilerinin lokomotifi olduğunu belirtmişti. İnşaat sektörünün yeniden hızlanması, sektörün tamamlayıcısı mobilya sektörünü de harekete geçirecektir.”

Hedef ihracatı artırmak

Türkiye’de mobilya sektörünün giderek büyüdüğüne işaret eden Bostan, özellikle 2014 yılının sektör açısından oldukça iyi bir yıl olduğunu belirtti.

Bostan, 2016 yılının, revize yılları olduğunu belirterek, şunları kaydetti: “Yılı 3 milyar dolar ile kapatmayı hedefliyoruz. Yine 8-9 milyar dolarlık toptan fiyatlarla üretim ve 11-12 milyar dolarlık pazar hacmi bekliyoruz. 2016 ihracat hedeflerine geldiğimizde ise sektörün güçlü olduğu mevcut Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri pazarlarına ek olarak geleneksel pazarlarda ihracatını artırması beklentilerimiz arasında.

ABD, Almanya, Fransa, İngiltere pazarları hedef pazarlar. Ayrıca Katar ve ambargonun kalkmasıyla İran bu yıl çok derinleşmeyi umduğumuz pazarlar arasında.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100