16 Kasım 2013 Cumartesi 00:06
1123 Okunma
Mobilyayı taksitle alıyoruz
COŞKUN ÇELEKOĞLU / İSTANBUL

Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Nielsen Araştırma ile birlikte mobilya tüketicilerinin profili, ürün kullanım ve satın alma davranışları, mobilya markalarının bilinirliği ve markaların tüketici nezdindeki imajlarını belirlemeye yönelik bir araştırmaya imza attı. Araştırma Türkiye temsili olarak belirlenen 14 ilde toplam 1032 kişi ile gerçekleştirildi. Türkiye genelinde mobilya tüketicilerinin ortalama yaşı 33, yarısından fazlası ise evli... 

Taksit süresi uzuyor

Her 4 tüketiciden 3’ü mobilya satın alırken taksitle alışverişi tercih ediyor. Görüşülen vatandaşların yarısından çoğu en uygun taksit süresinin 12 ay olduğunu belirtirken, ortalama taksit sayısı 15 ay olarak gerçekleşti. Oysa bu oran 2010 yılında ortalama 13 aydı. 

Görüşmecilerin taksitle mobilya alışverişinde ödeyebileceklerini belirttikleri rakam ortalama 253 TL olarak ortaya çıktı. Bu rakam Aralık 2010’daki araştırmada ortalama 275 TL olarak saptanmıştı. Bu veri vatandaşın ödeme gücünün düştüğünü gösteriyor. 

Yenileme süresi uzuyor

Araştırmaya göre tüketicilerin mobilyalarını ortalama 9.3 yılda yeniliyor. Ege Bölgesi’nde ortalama mobilya yenileme süresi diğer bölgelere göre daha uzun. Oysa 2010 yılındaki araştırmaya göre ortalama mobilya yenileme sıklığı 8 yıldı. Bu veri de vatandaşın alım gücünde gerilemeye işaret ediyor zira normal koşullarda mobilyada yeni tarz ürünlerin çıkmasıyla yenileme süresinin azalması beklenir. Tüketicilerin mobilya satın alırken en fazla önem verdiği kriterler ürünün kalitesi, ürünün dayanıklı - sağlam ve markanın güvenilir olması olarak öne çıkıyor. Varlıklı kesim tasarıma önem verirken, gelir düzeyi orta düzeyde olanlar dayanıklılığı önemsiyor. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 58’i kaliteye, yüzde 36’sı dayanıklılığa, yüzde 12’si ise fiyata önem veriyor. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100