21 Mart 2018 Çarşamba 16:34
Nevruz’da İranlı turist bereketi 

ŞEVKET TEPETAŞ/İSTANBUL

2017 yılında 2.5 milyon İranturisti ağırlayan Türkiye, İran’da 1 numaralı turizm pazarı haline gelirken, Nevruz Bayramı boyunca İstanbul ve Van başta olmak üzere Türkiye yine İranlı akınına sahne olacak. Nevruz döneminde hareketlenen İran turizm pazarıyla ilgili bir değerlendirme yapan Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, 21 Mart’ta başlayan Nevruz bayramının İranlı turist trafiğinin en fazla hızlandığı dönem olarak öne çıktığını, bu trafiğin bu yıl Mart ayında da artarak devam edeceğini söyledi.

Geçen yıl Mart ayı genelinde Türkiye’ye 250 bin İranlı turistin geldiğini hatırlatan Bayındır, “Bunun üçte biri İstanbul’a, geri kalanı da başta Van olmak üzere diğer bölgelere geldi. Bu yıl bu sayının yüzde 10-15 civarında artmasını bekliyoruz” dedi. Şu anda yine İstanbul ve Van’a yüksek talep olduğuna işaret eden Bayındır, “İstanbul’a Taksim ve Sultanahmet bölgesi otellerinde İranlı turistin etkisiyle yüksek doluluklara ulaşılacak. Van’da da hemen hemen otel kapasitelerinin tamamı dolacak. Ancak Antalya ve kıyı bölgelere İranlı talebinde daralma söz konusu” diye konuştu. 

Kişi başı bin dolar harcıyorlar

İranlı turistlerin harcama düzeyinin yüksek olduğu ifade eden Bayındır, ülkemizi ziyaret İranlı turistlerin yaptıkları geceleme sayısının ortalama 6 gece ve kişi başı harcamanın bin dolar olduğu belirtildi. Türkiye’yi ziyaret eden yabancıların ortalama harcaması 630 dolar düzeyinde bulunuyor. Türkiye'nin İran için öncelikli destinasyonlar arasında yer aldığına işaret eden Bayındır, özellikle İstanbul, Van ve Antalya'nın popüler olduğunu, alışveriş, iş ve tatil segmentlerinde öne çıktığını belirtti. Bayındır, pazarı olumsuz etkileyebilecek herhangi bir olumsuz gelişmeme yaşanmaması halinde yıl sonu itibariyle İranlı turist sayısında artış öngörüldüğünü ifade etti. 
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.