Bu haber kez okundu.

Norveçli balıkçılar Türkiye’de pazar peşinde
Norveçli balıkçılar rotayı Türkiye’ye çevirdi. Dünyanın ikinci büyük deniz ürünleri ihracatçısı olan Norveç, Türkiye pazarında üst üste rekor kırıyor. 2013 yılında Türkiye’ye 45 bin ton deniz ürünü ihraç eden Norveç, 2014 yılını da yüzde 20’lik bir artışla kapamayı hedefliyor. Etrafımızdaki denizlerden çıkan balıkları ucuza tüketme fırsatı bulmayan Türk tüketicisi de Norveç deniz ürünlerine her geçen gün daha çok ilgi göstermeye başladı. Türkiye ile Norveç arasındaki Norveç deniz ürünleri ticaret hacmi 2014 Ekim ayı itibariyle 70 milyon Euro’yu geçti. Türkiye pazarının yüzde 90’ına sahip olan Norveç deniz ürünleri somon ve ‘çakma palamut’la rekabette önde yer alıyor. 

130 ülkeye balık satıyorlar
Norveç deniz ürünlerini tanıtmak ve ziyaretlerde bulunmak üzere İstanbul’a gelen Norveç Ticaret, Sanayi ve Balıkçılık Bakanlığı yetkilileri, Beşiktaş Balık Pazarı’nı ziyaret edip, Eminönü’nde balıkçılarda ‘balık ekmek’ yedi. Norveç deniz ürünlerinin 130’dan fazla ülkeye ihraç edildiğini açıklayan Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Bölge Müdürü Maria Kivijarvi Heggen, Türkiye’de kişi başı yıllık ortalama balık tüketiminin 8 kilogram olduğunu ifade etti. Türkiye’de balık tüketiminin artacağını düşünen Norveç Sanayi, Ticaret ve Balıkçılık Bakan Yardımcısı Dilek Ayhan ise, Türkiye pazarını incelemek üzere Bakanlık ve Norge yetkilileri ile incelemelerde bulunduklarını kaydetti. Dilek Ayhan, “Türkiye’de deniz ürünleri tüketimi her geçen gün artıyor. Norveç deniz ürünlerine de ilgi artıyor. Dünyada her gün 36 milyon öğünde Norveç deniz ürünleri tüketiliyor” diye konuştu. Balığı çok sevdiğini dile getiren Ayhan, “Türkiye’de kişi başı yıllık balık tüketimi ortalama 6- 8 kilogram arasında, Norveç’te ise bu rakam 22 kilogram. Deniz ürünleri daha sağlıklı ve biz daha çok balık yemeliyiz” dedi. EKONOMİ SERVİSİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100