22 Nisan 2015 Çarşamba 00:04
671 Okunma
Online gıda pazarı hızla büyüyor

EKONOMİ SERVİSİ

 Organize gıda perakendesine ürün ve hizmet sağlayan üretici ve tedarikçi firmalar ile yerel zincir marketleri bir araya getirerek işbirliği kanallarını güçlendirmek amacıyla bu yıl 3’üncüsü gerçekleştirilen Yerel Zincirler Konferansı’nda bu yıl ‘Teknoloji’ teması öne çıktı. Inveon Kurucu Ortağı ve CEO’su Yomi Kastro, 2018 yılında Türkiye’de online gıda perakende pazarının 2.5 milyar dolara ulaşmasını beklediklerini söyledi. Yomi Kastro’nun moderatörlüğünde ve Markafoni kurucularından Tolga Tatari, Taze Masa’nın kurucusu Fahir Özcan ve Sarıyer Market E-ticaret Yöneticisi Erdal Engin’in katılımı ile gerçekleştirilen oturumda, e-ticarete girmeyi düşünen gıda perakendecilerini sektörün durumu hakkında bilgilendirmek, başarı hikayeleri sunmak ve uygulanabilir fikirlerle ilham vermek amaçlandı. Oturumda Yomi Kastro, global e-ticaret verileri ve trendlerine değindi ve Türkiye’de e-ticaretin büyümesini tetikleyen faktörlerin yaygın kredi kartı kullanımı, gelişmiş lojistik ağı, yüksek mobil internet penetrasyonu ve yaygın sosyal ağ kullanımı olduğunu belirtti. Dünya ve Türkiye’de online gıda perakendeciliği ile ilgili bilgiler de paylaşan Kastro, bugün globalde toplam online gıda perakendeciliği hacminin büyük bölümünün gelişmiş pazarlar tarafından oluşturulduğunu ve bu oranın 2018 yılında yüzde 65 olmasının beklendiğini ifade etti. Kastro, “Türkiye’de ise 2014 yılında gıda perakendeciliği hacmi 121 milyar dolar iken online gıda 500 bin dolarda kaldı. 2018 yılında Türkiye’de online gıda perakende hacminin 2.5 milyar dolara ulaşması bekleniyor” diye konuştu. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100