Otel rezervasyonları internetten!
2012’de yaşanan büyümenin ardından 2013’te uluslararası turizmin yüzde 2-4 civarında büyümesi bekleniyor. Bu büyümeden pay almak isteyen küçük ve orta ölçekli tesislerin internet satış kanalını etkin bir şekilde kullanmaları gerekiyor. Türkiye’nin 2012 yılında turizm alanında başarılı bir yıl geçirdiğini belirten CloudArena Kurucu Ortağı Tolga Yalçınkaya, “Türkiye, 2012’de en çok ziyaretçi çeken ülkeler sıralamasında 29.3 milyon kişiyle 6’ncı sıraya yükseldi. İnterneti yoğun ve etkin kullanan genç nüfusun da etkisiyle seyahat öncesi ve sonrası aktivitelerin internete kayması dikkat çekiyor. İnternet üzerinden satışlar geçtiğimiz yıla göre yüzde 10 artarken, mobil araçlar bu büyümede önemli paya sahip oldu. Doğru ve etkin bir online varlığa sahip tesislerin doluluk oranlarının ciddi seviyede arttığı görüldü” diye konuştu. Online rezervasyonda rekor artış! 2012 yılında en çok rezervasyon 3.7 milyon yerli, 13.2 milyon yabancı ziyaretçi ile Antalya’daki tesislere yapılırken, ikinci sırada 3.43 milyon yerli, 11 milyon yabancı ziyaretçiyle İstanbul yer aldı. Sosyal promosyon imkânlarının da etkisiyle HotelRunner kullanan tesislerin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bunun etkisiyle tesislerin doluluk oranları ortalama yüzde 27 oranında arttı. 2013’te ise kış sporları ve inanç turizmi başta olmak üzere Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkelerin ise Almanya, Rusya, Bulgaristan ve İran olacağı öngörülüyor. Tüketiciler online mecraları etkin bir şekilde kullanıyor, farklı dillerde destek, kullanıcı yorumları, kullanım kolaylığı gibi nedenlerden dolayı online satın almaları tercih ediyor. Bu doğrultuda sosyal medya ve web siteleri gibi online satış ve pazarlama araçlarının 2013’te turizm sektörünün ana odağı olması bekleniyor. Eurozone bölgesinde bir ekonomik krizin oluşması durumunda dahi Türkiye uygun fiyatlarıyla turist çekmeye devam edecek. Çevrelerinin Facebook, Twitter ve Google+ gibi sosyal ağlarda yaptıkları paylaşımları da karar aşamasında göz önünde bulunduran tüketiciler seyahatlerini online mecraları kullanarak planlamaya devam edecek. EKONOMİ SERVİSİ