13 Ekim 2005 Perşembe 00:00
216 Okunma
Otoda kampanya yarışı
Dövizdeki düşüş rüzgarını arkasına alan otomotiv firmaları, pazar payını artırmak amacıyla kampanyalara hız verdi. 2006 model araçlarda binlerce YTL'lik indirimler dikkat çekiyor  ~|~ Astronomik vergiler nedeniyle iç piyasada ciddi sorunlar yaşayan otomotiv firmaları, düzenledikleri kampanyalarla müşteri çekme yarışına girdi...Talebin konuta kaymaya başlaması ve sektörün geçen yılki hurda indiriminden yoksun olması nedeni ile bu yılın ilk sekiz ayında otomobil satışları yüzde 12.8 oranında geriledi. Pazar paylarını kaybetme endişesine giren otomotivciler, yaptıkları durum değerlendirmesinin ardından 2006 model araçlarda sonbahar indirimine gittiler. Döviz kurundaki düşüş rüzgarından da yararlanan şirketler küçük ve orta sınıf otomobillerde 10 bin YTL'ye, lüks modellerde ise 18 bin YTL'ye varan indirimli satışlara başladı. İndirim kampanyasında Citroen, Renault, Toyota ve Peugeot en fazla fiyat indiren markalar arasında. Citroen, küçük ve orta sınıftaki tüm modellerinde 3 bin ile 10 bin YTL arasında indirim yaptı. Yine Japon Toyota, Peugeot ve Renault'da aynı sınıftaki araçlarda fiyatı 2 bin ile yaklaşık 7 bin YTL arasında düşürdü. Yüksek motorlu ve lüks sınıfına giren otomobil ve 4x4 araçlardaki indirim ise 10 bin YTL'yi aştı. Lüks sınıfındaki indirimlerde dikkat çeken marka Citroen oldu. Fransız markanın yüksek motorlu lüks sınıftaki C8 modelindeki indirim 18 bin YTL. Kampanya öncesi 140 bin 320 YTL'den satılan aracın kampanya fiyatı 122 bin 308 YTL'ye geriledi. En düşük faizde ise Volkswagen öne çıkıyor. Volkswagen Doğuş Finans (VDF) Volkswagen marka tüm binek otomobillerde 60 ay boyunca faiz oranını yüzde 1.09 olarak uyguluyor.
Satışlar son üç ayda artar
Otomotiv pazarında rekabetin arttığını söyleyen Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Uğur Doğaner, 1980'li yıllarda iç pazarda sadece iki marka varken, şimdi 42 markanın rekabet ettiğine dikkat çekti. Artan rekabet ortamında pazardan daha çok pay almak isteyen markaların indirime ağırlık verdiğini ve bu indirim kampanyalarında döviz kurundaki düşüşün etkili olduğunu söyleyen Doğaner, "Örneğin Ford'dan 40 bin YTL'lik bir araç alındığında 25 bin YTL krediye 18 ay sıfır faiz uygulanıyor. Bu Renault, Hyundai için de geçerli. Markalar pazar paylarını korumak için çalışıyor" dedi. Haziran, temmuz ve ağustos aylarında pazarın yeni model beklentisi ve yaz tatili olması nedeni ile mevsimsel bir durgunluk yaşadığını hatırlatan Doğaner, "Ancak satışlar eylülde canlanmaya başladı. Ekim, kasım ve aralık ayında satışlarda artış bekliyoruz. Çünkü şirketler bu dönemde araç alımını artırıyor" diye konuştu.

Faiz yüzde 1'in altına düşebilir

Volkswagen Doğuş Finans (VDF) Genel Müdürü Tuğrul Denizaşan ise müzakere sonrasında oluşan güven ortamı ile faizlerin aşağıya çekildiğini söyledi. Bu sonuçla bazı modellerin taşıt kredisinde faiz oranını yüzde 1.09'a kadar çektiklerini söyleyen Denizaşan, "İki hafta önce ise euro ve dolar faizlerini yüzde 0.55 seviyesine indirdik" dedi. Kampanyalarla araç alımını erteleyen müşterilerin çekilmesinin beklendiğini ifade eden Denizaşan, "Geçen yıl konut gündemde değildi ve hurda indirimi avantajı ile talep otomobile kayıyordu. Faizlerin yüzde 1.09'a kadar inmesi talebi etkileyecektir. Faizlerin düşük olması ve bütçelere uygun taksitlerin olması nedeniyle kararsız olan ya da aracını değiştirmek isteyen kişiler daha çabuk karar veriyor" diye konuştu. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100