Bu haber kez okundu.

Otomobil üretimi sadece AB'de düştü

RECEP BAHAR / İSTANBUL
Yeni Mesaj Gazetesinin Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) yayınladığı verilerden yaptığı derlemeye göre, dünya genelinde otomobil üretimi 2012 yılında sadece Avrupa Birliği'nde (AB) geriledi. Geçen yıl ABD'de otomobil üretimi yüzde 34.47 artışla 3 milyon 78 binden 4 milyon 139 bine yükseldi. ABD'de otomotiv sektörü ise yüzde 15.79 büyüyerek 10 milyonu aştı.

Çin dünyada ‘bir' numara
AB genelinde ise 2011 yılında 15 milyon 912 bin olan otomobil üretimi yüzde 8.65 oranında gerileyerek 2012'de 14 milyon 535 bine indi. Brezilya, Rusya, Çin ve Hindistan'ı içine alan BRIC ülkelerinde ise geçen yıl otomobil üretimi yüzde 8.25 artarak 20 milyon 985 bine ulaştı. Çin'de geçen yıl toplam 19 milyon araç (otomobil, minibüs, kamyon vesaire) üretildi. Çin'in 2011 yılı üretimi ise 18 milyon 293 bindi. Çin'i 10 milyon 104 bin ile ABD, 9 milyon 752 bin ile Japonya, 5 milyon 707 bin ile Almanya, 4 milyon 680 bin ile Hindistan, 3 milyon 343 bin ile Brezilya takip etti. Türkiye ise 1 milyon 73 bin ile 17. sırada. Ülkemiz 2011'de de 1 milyon 190 bin üretimle yine 17. sırada yer alıyordu. Türkiye'nin üstünde yer alan diğer ülkeler ise şöyle: 8. sırada Meksika, 9. İspanya, 10. Fransa, 11. Kanada, 12. Rusya, 13. İran, 14. Tayland, 15. İngiltere, 16. Çek Cumhuriyeti.

İtalya ağır darbe yedi
AB içinde otomobil üretimi en ağır darbeyi, kriz içindeki İtalya'da yedi. İtalya'da otomobil üretimi 2012'de yüzde 19.87 gerileyerek 1 milyon 402 bine indi. Almanya'daki üretim yüzde 2.87 gerileme oranıyla 3 milyon 82 bin olarak gerçekleşti. Renault, Peugeot gibi Fransız otomobil devleri de geçtiğimiz yıl kan kaybetti zira Fransa'da otomobil üretimi 2 milyon 204 binden 1 milyon 898 bine indi. AB içinde az da olsa Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Danimarka'da otomobil üretiminde artış görüldü.

Otomotivde gelecek nasıl şekillenecek?
Otomotivde 2012'deki 83 milyon adet olan küresel üretimin 2016 yılında Çin'in muazzam katkısıyla 100 milyon adedi aşması bekleniyor. Sanayide aşırı kapasitenin yüzde 20-30'lar gibi yüksek düzeyde olacağı tahmin ediliyor. AB pazarının 2014 yılından önce, 2008 düzeyine ulaşamayacağı bekleniyor. AB'de bir talep artışı olmazken, BRIC ülkelerinde talebin artarak devam edeceği öngörülüyor. Özellikle Çin ekonomisinin 2013 yılında yeniden hızlı gelişmeye geçeceği ve bunun da otomobil üretimi ile satışlarını hızlandırması bekleniyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.