Bu haber kez okundu.

Otomotiv Yan Sanayi kar edemiyor
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği Başkanı Celal Kaya; sektörün 2010 yılının ikinci yarısından itibaren üretim ve ihracat artışı yaşamasına karşın, karlılığının aynı doğrultuda ilerlemediğine dikkat çekerek, özellikle KOBİ'lerin yeni projelerde yer alabilmek için karlılıklarından ödün verdiklerini söyledi ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Sanayi Bakanı Nihat Ergün'ü ağırladı. Sektörün 2010 yılının ikinci yarısından itibaren üretim ve ihracat artışı yaşamasına karşın, karlılığın aynı doğrultuda ilerlemediğine dikkat çeken Kaya, özellikle KOBİ'lerin yeni projelerde yer alabilmek için karlılıklarından ödün verdiklerini söyledi. Kaya, "Bu durum yan sanayimizin yeni yatırım yapma ivmesini düşürdü. Böylesine zor bir dönemde sanayimizin geleceğinde çok önemli rol oynayacağını düşündüğümüz Ar-Ge konusundaki teşviklerin faydalı olacağı kesin. Firmalarımızın gerek mühendis istihdamı gerekse de Ar-Ge faaliyetlerini artırması, bunun sonucu olarak da küresel projelerde yer alması kolaylaşacaktır" dedi.

33 firma Ar-Ge merkezi kurdu
Otomotiv sektörünün Ar-Ge Merkezi oluşturma konusunda istekli olduğunu da dile getiren Kaya, sektörde 22 yan sanayi 11 ana sanayi firması olmak üzere toplam 33 işletmenin Ar-Ge Merkezi kurduğunu ve 5 bin mühendisi istihdam ettiğini söyledi. Yıl sonuna kadar Ar-Ge merkezi olan yan sanayi firması hedeflerinin 30 olduğunu anlatan Kaya, "Yıl sonunda hedefimizi aşacağız. 2012 yılı için ise hedefimiz 50 firmaya ulaşmaktır. Yapılan Ar-Ge projeleri için de firmalarımız TÜBİTAK ve Santez Proje desteklerinden yararlanmakta, sanayi - üniversite işbirliğine yeni bir boyut kazandırılmaktadır. Hala eksik olduğumuz patent ve faydalı model alma konusunda da Bakanlığımızın çalışmaları olduğunu biliyor, bu desteklerin de bir an önce devreye alınmasını rica ediyoruz" diye konuştu. 
Otomotiv sektörünün kısa ve orta vadedeki ihtiyaçlarını içeren Sanayi Strateji Planı'nı kısa bir süre önce hazırladığını hatırlatan TAYSAD Başkanı Celal Kaya, bu planın bir an önce hayata geçirilmesinin sektör için çok önemli olduğunu kaydetti.

Test pisti Türkiye için önemli bir adım
Türkiye'de üretilen araçların kötü yol testi için yurtdışına gönderildiğine dikkat çeken Kaya, bunun sektör için zaman ve para kaybı yarattığını vurguladı. Test pisti ve rüzgar tüneli yatırımları için TSE'nin çalışmalarına devam etmesinin sevindirici olduğunu belirten Celal Kaya, "Pistin Türkiye'de yapılması çok önemli. Sektörün yoğun olduğu Marmara Bölgesi'nde olursa daha da iyi olur. Bu konuda bizler elimizden gelen desteği vermeye hazırız" diye konuştu.
Yatırımları Türkiye'ye çekmek için destek istedi
Son dönemde yine gündemde olan BMW, Volkswagen, Peugeot - Citroen, Nissan gibi küresel ana sanayi firmalarının Türkiye'yi yatırım listesine aldıklarını hatırlatan Celal Kaya, bu yatırımların Türkiye'ye çekilmesi konusunda hükümettin desteğine ihtiyaçları olduğunu vurguladı. Türkiye'nin 2010 yılında 11 bin kamyon ve çekici ithal ettiğini ifade eden Kaya, kamu yatırımlarında yerli ürün kullanılmasının, yerli sanayici ve üreticilere destek olacağını söyledi. Kaya, İstanbul - Gebze - İzmir otoyol projesinde de yerli kamyon, çekici, iş makinası, kompresör ve ulaşım araçlarının kullanılmasının desteklenmesini önemle istedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100