Bu haber kez okundu.

Otomotiv yan sanayiinde küresel sancı
Taşıt Araçları Parça Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Sekreteri Barbaros Demirci, küresel üretimlerde, artık yerli parça kullanımının dikkate alınmadığını belirterek, bu sürecin otomotiv yan sanayiinde yapısal değişime neden olacağını söyledi. Demirci, otomotiv sanayiinde küreselleşmenin hız kazanmasıyla birlikte, belirli bir "yerlilik" oranından bahsedilemeyeceğini kaydetti. Otomobilde yapılan yerlilik oranı hesaplamalarının genellikle yanıltıcı olduğunu, bu hesaba işçiliğin de katıldığını ve olaya katma değer olarak bakıldığını anlatan Demirci, verilerin politik bir bakış açısıyla sunulduğunu ifade etti. Demirci, otomotiv ana sanayii kuruluşlarının, küresel operasyonları yönetirken, çerçevesini, "küresel rekabet kuralları"nın çizdiği kararlar aldığına dikkati çekerek, "Küresel üretimlerde, artık yerli parça kullanımı dikkate alınmıyor. Çünkü, rekabet gücüne sahip ürün, dünyanın neresinde olursaolsun temin edilebiliyor. Mal verebilmeniz için herkesten ucuz ve kaliteli üretim yapm~|~anız lazım. Bunun için teknolojimizi yenilememiz ve yeni yatırımlar yapmalıyız. Dünyada korkunç bir yatırım var. Ama, ekonomik sıkıntılarımız buna izin vermiyor. Bu aşamada devreye yabancıyatırımcılar giriyor. Eğer, yeterli potansiyel görürlerse Türkiye`de ortak yatırıma yöneliyorlar. Ya da daha sınırlı düzeyde partner buluyorlar. Buna göre ortak tasarım yapabiliyorsanız, ana sanayi kuruluşlarının tedarikçisi olabiliyorsunuz ya da doğrudan ihracat yapabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu süreç, otomotiv yan sanayiinde yapısal değişime neden olacak" dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100