Bu haber kez okundu.

Otomotiv'de %50 daralma
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Taşar,Temmuz ayında otomotiv pazarında yüzde 50 civarında daralma olduğunu bildirdi. ~|~





Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Taşar,Temmuz ayında otomotiv pazarında yüzde 50 civarında daralma olduğunu bildirdi. 

Taşar, sektöre ilişkin İstanbul Sanayi Odasının geçtiğimiz günlerde açıkladığı 500 büyük sanayi kuruluşu raporuna dikkat çekerek, otomotiv sektörünün Türkiye'deki gücüne işaret etti.  Bütün üreticilerin listenin ilk sıralarında yer aldığını, aynı başarıyı ihracatta da gösterdiğini belirten Taşar, Türkiye'nin, üretimde ağırlığını hissettiren bir ülke haline geldiğini, bunun da çok önemli bir gelişme olduğunu kaydetti.

Son dönemde piyasalarda yaşanan dalgalanmanın talebe olumsuz yansımaları bulunduğunu ifade eden Taşar, bunun özellikle Temmuz ayında hissedildiğini söyledi. Bu ayda pazarın yüzde 50 civarında daraldığını bildiren Taşar, yıl sonu hedeflerini revize etme konusunda ise buna gerek olup olmadığının bu ayın sonlarında ortaya çıkacağını, tahmin yapabilmek için beklemek gerektiğini ancak, bir daralma yaşandığını kesin olduğunu anlattı. "Bu yıl hedef 800 bin civarındaydı. Bunun düşeceği kesin" diyen Taşar, şu ana kadar yapılan zamların yüzde 10?12 seviyelerinde olduğunu, bayilerin ellerindeki stoklar nedeniyle zamların tam olarak yansıtılmasının Eylül ayını bulabileceğini aktardı.   

İlk vazgeçilen ürün otomobil
Bayilerin, özellikle son iki yıldır yüksek hacimlere alıştıklarını, buna rağmen düşük kar marjıyla çalıştıklarını anlatan Taşar, son dönemlerde daralan hacimle birlikte bayilerin bir parça daha zorlanacağını kaydetti. Yüksek hacimlerden dolayı ortaya çıkan stok maliyeti, pazarın hızlı büyümesi, pazardaki rekabet gibi unsurların bayilerin karını düşürdüğüne dikkat çeken Taşar, "Bayiler, geçtiğimiz dönemlerdeki yüksek hacimlere rağmen çok para kazanamadılar. Geleceğimiz açıkçası çok parlak görünmüyor. Bir dönem daha, yeni dengeler oluşana kadar sıkıntı yaşayacağız" diye konuştu. Kriz dönemlerinde ilk vazgeçilen ürünün otomobil olduğunu dile getiren Taşar, "En ufak bir çalkantıda ilk vazgeçilen şey otomobil. Son 3 yıla bakıldığında pazar indirimlerle ve kampanyalarla büyüdü. Gerçek anlamda altyapısıyla büyümedi. Sektörün büyümesi kampanyalarla,faizdeki düşüşlerle değil, bütün altyapısıyla birlikte olmalı" diye konuştu.

Sektöre yeni maliyetler geliyor
Otomotiv sektöründe son yıllardaki yoğun rekabete dikkat çeken Taşar, grup muafiyeti uygulamasına da değinerek, şöyle devam etti: "Son iki yıldır rekabet vardı. Şimdi bunu daha artırıp, üçüncü şahıslara da açan bir tebliğ var. Bu, rekabeti daha da artıracak. Uygulama 2007 yılında devreye girecek. Gerek üreticiler, gerek ithalatçılar, hangi sistemlerde, nasıl çalışacaklarını tespit ediyorlar. Önümüzdeki dönemde yeni sözleşmeler önümüze gelecek. Burada en kritik olan, yeni standartlar konusu. Bu, bayilerin giderlerini artıracak. Zaten kar edemiyoruz, yeni gelen standartlar giderlerimizi daha da artıracak."

Bu konuda tüketicileri bekleyen tehlikelere de dikkat çeken Taşar,satış sonrasında yedek parçanın daha rahat dolaşımının sağlanmasıyla birlikte müşterinin kalitesiz hizmet alma durumunun ortaya çıkacağını savundu. Otomotiv sektöründeki yetişmiş eleman açığı konusuna da değinen Taşar, özellikle yeni standartlarla birlikte eğitim ihtiyacının artacağını söyledi. Yeni döneme, bayilerin, ithalatçıların ve üreticilerin birlikte vedoğru hazırlanması gerektiğini vurgulayan Taşar, tebliğin ertelenmesine ilişkin olarak da, "Bunun ertelenmesi için artık çok geç. Herkes kendini ona göre hazırladı. Erteleme çözüm olmaz" dedi.
Anahtar Kelimeler:
otomotiv 50 daralma
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100