Bu haber kez okundu.

Otomotivde ‘zor’ zaman
YENİ MESAJ / FRANKFURT

Dünyanın en büyük otomobil fuarlarından Frankfurt’ta Opel, Mercedes - Benz, Renault, Seat, Skoda, Audi, Ford ve Peugeot gibi Avrupalı üreticiler yeni modellerle tüketicilerin karşısına çıkarken, İtalyan Fiat yeni model sunmayarak bu önemli fuarı sessiz geçmeyi tercih etti. Fiat grubu içinde faaliyet gösteren Ferrari’nin Başkanı Luca di Montezemolo, bunun nedenini şu sözlerle ortaya koyuyor: “Şimdi yeni bir modelin lansmanını yaparsanız, iyi bir fırsatı kaçırırsınız çünkü pazarın durumu iyileştiğinde, model eskimiş olacak!”

Yeni modelden başka çare yok

Fakat diğer otomobil üreticileri aykırı düşünüyor. Opel Başkanı Karl-Thomas Neumann, “Yeni ürünler sunmadan sıkışık bir pazarda rekabet edebilmenin başka bir yolu yok” şeklinde konuştu. Avrupa’da zor durumda olan otomotiv sektörünün, bir başka ifadeyle on binlerce işçinin kaderi hangi stratejinin doğru olduğuna bağlı. Eğer pazar dibe vurursa ve yeniden büyümeye başlarsa, amiral gemisi Insignia’da makyaj yapan Opel başarılı olacak. Fakat satışlar kötü giderse, Insignia gibi yeni modeller büyük indirimlerle satılacak ve bu da otomobil üreticilerinin zarar yazmasına yol açacak! Opel’in yanı sıra bu risk, 2008’den itibaren satışları gerileyen Ford, Renault ve Peugeot - Citroën Grubu için de geçerli. 
Sektörü yakından takip edenlere göre Avrupa otomobil pazarı hâlâ daha sıkıntıda. Otomobil üreticileri, her hangi bir iyileşme görmüyor. 

Çıkış bekleniliyor

Bu arada iyimserler de yok değil. Ford Avrupa CEO’su Stephen Odell, önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa pazarında yüzde 20 büyüme beklediğini açıklayarak, “Dip gibi görünen bir şeyin etrafında dolaştığımıza dair çok sayıda gösterge var” dedi. Böyle bir beklenti içine giren Ford, 2017 yılı sonuna kadar 27 yeni modeli piyasaya sürecek. Oysa bir yıl önce Ford yetkilileri, 2017 yılına kadar sadece 15 yeni modeli piyasaya süreceğini açıklamıştı. 
Şirket Frankfurt’ta Mondeo’nun yeni versiyonu olan Vignale ile S-Max’ın yeni versiyonunun tasarım çalışmasını otomobil meraklılarının beğenisine sundu. 
Renault-Nissan İttifakı’nın Tepe Yöneticisi (CEO) Carlos Ghosn da iyimser olanlardan. Ghosn, kullanılmış araç satışlarının arttığına, bunun yeni araç satışını tetikleyeceğine işaret ederek, “Zannıma göre 5 yıllık düşüşün sonunu görmek üzereyiz. İkinci elde fiyatların arttığını görmekteyiz” dedi. Ancak piyasalardaki düzelmenin güçlü olmayacağı da ortada!

Peugeot için tehlike çanları

Avrupa’da en fazla sıkıntı içinde olan Peugeot, 308’in makyajlanmış halini piyasaya sundu. Şirketin geçen yıl piyasaya sunduğu 208 ise beklentileri karşılamamıştı. 

Frankfurt’a yeni model getirmeyen Fiat ise gruba ait Maserati markasını BMW gibi markalarla rekabet edecek bir konuma getirmek istiyor. Fiat Grubu içinde Maserati’nin yanı sıra Ferrai, Lancia ve Alfa Romeo’nun da olduğunu hatırlatalım. ABD’deki başlıca otomotiv firması Chrysler’in sahibi de Fiat!

Küçük cipler revaçta

Bu yılbaşında Renault küçük cipi (SUV) Captur’u, Opel ise Mokka’yı piyasaya sunmuştu. Almanya’da bu sene satılan otomobillerin yüzde 16’sının bu tarz olması, Mercedes - Benz başta olmak üzere diğer üreticileri de harekete geçirdi. Oysa 2009’da bu sınıfın satışlardan aldığı pay yüzde 9’du. Demek ki tüketici ucuz ama rahat ve şık arabaya ilgi gösteriyor. Mercedes - Benz, GLA serisi ile Frankfurt’ta şov yaptı. Bu serinin diğer dikkat çeken araçları ise Türkiye’de 100 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılan BMW X1 ve Audi Q3. Mercedes GLA’nın etiketinin ne olacağı ise belirsiz. Almanya’daki fiyatın 30 bin Euro civarında olması bekleniyor. Nissan ise yaklaşık 50 bin TL’den başlayan etiketlerle satılan Qashqai ile Türkiye’de bu sınıfta önemli bir başarı yakalamış durumda.  

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100