16 Ocak 2004 Cuma 00:00
266 Okunma
Otomotive çifte kıskaç
Taşıt Araçları Parça Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Sekreteri Barbaros Demirci, 2003 yılında otomotiv ana ve yan sanayinde kapasite kullanımının yüzde 5?10 seviyelerinden ihracat sayesinde kurtulduğunu belirterek, "Ancak düşük kur, sektörün tutunacak tek dalı olan ihracata da darbe vuruyor" dedi. Demirci, otomotiv sektörünün 2003 yılını 7.2 milyar dolar ihracat ile kapattığını anımsatarak, bu yıl 8, 2009'da ise hedefin 13 milyar dolar olduğunu belirtti. Bu rakamların da aşılabileceğini, ancak sektörü baskı altına alan faktörlerin ortadan kaldırılması gerektiğini dile getiren Demirci, yerli üretimin rekabet gücünü artırıcı tedbirlerin devreye sokulmasını istedi. Demirci, vergi, SSK primleri ve enerji maliyetlerinin yeniden ele alınması ve devletin de bu çerçevede bir vizyon geliştirmesi gerektiğini anlatarak, makro ekonomik göstergelerdeki iyileşmenin, halkın refahına henüz yansımadığını, iç pazarın da bu anlamda özlenen düzeyin uzağında olduğunu vurguladı. Dalgalı kur politikası~|~nın, TL'yi aşırı değerli hale getirerek, reel sektörün aleyhine işlediğine dikkat çeken Demirci, "2003'te ihracat olmasaydı, otomotiv ana ve yan sanayii yüzde 5?10 kapasiteyle çalışırdı. Fabrikalar ihracat sayesinde kurtuldu. Kapasiteler bu sayede arttı. Ancak düşük kur, sektörün tutunacak tek dalı olan ihracata da darbe vuruyor" diye konuştu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100