Bu haber kez okundu.

Pamuk ekim alanları yarı yarıya azaldı

Dünyanın en önemli pamuk üreticilerinden biri olan Türkiye’de pamuk ekim alanları son 10 yılda yarı yarıya azaldı. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), yaptığı açıklamada, son 15 yıldır pamuk üretim ve rekoltesinin önemli ölçüde azaldığına ve bu düşüşün ev tekstili sektörünü olumsuz etkilediğine dikkat çekti. Pamuk ihtiyacının ancak üçte birini üretebilen Türkiye, her yıl 1.7 milyar doları pamuk ithalatına harcıyor. Türkiye’nin dünya genelindeki en nitelikli pamuk üreticilerinden biri olduğunu söyleyen TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, “Ortalama tarla verimimiz, dünya birincisi Avustralya’nın ardından ikinci sırada yer alıyor” dedi. 

Yerli pamuk üretimi 4 milyon tona çıkarılmalı

Yerli pamuk kullanan sanayicilerin desteklenmesi ve pamuk kalitesinin iyileştirilmesi gerektiğini ifade eden Küçükçalık, Türkiye ekonomisi için çok büyük öneme sahip olan ve hammadde olarak yaklaşık yüzde 60 oranında pamuk kullanan ev tekstili sektörünün de buna bağlı olarak küresel pazardaki konumunun güçleneceğini belirtti. Türkiye’nin 2002 yılındaki pamuk üretiminin 850 bin ton iken, 2012’de bu miktarın 550 bin tona gerilediğine dikkat çeken Yaşar Küçükçalık, şöyle devam etti: “Türkiye’nin yıllık pamuk ihtiyacı yaklaşık 1.7 milyon ton olup, geçtiğimiz yıl 550 bin ton kadar pamuk üretimi gerçekleşti. Verim, kalite ve ürün çeşitliliği bakımından ülkemiz, tarım ve tarıma dayalı diğer sektörler için büyük avantajlar sunan topraklara sahip. Üstelik Türkiye, tarım sektöründeki bilinç düzeyini artırmaya devam ettikçe ürettiği katma değeri daha da önemli seviyelere taşıyacak potansiyelde. Bu nedenle hedefimiz orta vadede 2 milyon ton, 2023 yılı itibariyle de 4 milyon ton olmalıdır.” EKONOMİ SERVİSİ 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100