Bu haber kez okundu.

Pamuk stratejik ürün ilan edilsin
Ekonomi Bakanlığı'nın koordinatörlüğünde Ege İhraçtılar Birliği'nin organizasyonuyla \'Beyaz Altın\' olarak nitelendirilen, tekstil ve hazır giyim sektörlerinin ana hammaddesi pamuğun sorunları masaya yatırılacak. Yıllık 24 milyar dolarlık ihracat potansiyeli ile Türkiye'de ihracat ve istihdamın lokomotifi olan hazır giyim ve tekstil sektörlerinin ana hammaddesi pamuğun sorunları İzmir'de yapılacak Pamuk Arama Konferansı\'nda tespit edilmeye çalışılacak. Toplantıya Ekonomi Bakanlığı üst düzey bürokratlarının yanı sıra, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İhracatçı Birlikleri, Ulusal Pamuk Konseyi ve TOBB temsilcileri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TÜİK temsilcileri, Ticaret Borsaları, Kooperatifler, Üniversiteler ile pamuk üreticileri ve SANKO, BOSSA, Koton gibi önemli pamuk kullanıcıları katılacak. Çalıştay, pamuk ile ilgili tüm paydaşları bir araya getirecek. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, Türkiye\'deki tekstil ve konfeksiyon sektöründeki üretiminin yaklaşık yüzde 65'inin ihraç edildiğine işaret ederek, \"Öncelikli hedefimiz pamuğun stratejik ürün olarak ilan edilmesini sağlamak\" dedi. Türkiye'de çok yakın bir döneme kadar 900 bin ton yıllık pamuk üretimi gerçekleştirilirken, 2010/11 sezonunda 450 bin ton pamuk üretimi olduğuna dikkat çeken Ünlütürk, 2011 yılında Türkiye'nin 750 bin ton pamuk ithal ettiğini, tüketimin ise 1 milyon 250 bin ton dolayında gerçekleştiğini kaydetti. Pamuk üretimindeki ciddi kan kaybının tekstil ve hazır giyim sektörlerini hammadde konusunda dışa bağımlı hale getirdiğine vurgu yapan Ünlütürk, “Bizim için stratejik bir ürün haline gelen pamuğun üretiminin de artması gerekiyor\" ifadesini kullandı. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.