05 Mart 2006 Pazar 00:00
170 Okunma
Para bulamayan herkes karta sarıldı
Nakitsiz kalan vatandaş, çaresizce kredi kartına sarıldı... Türkiye'de 2005 yılında banka kartının alışverişlerde kullanım oranı önceki yıla göre yüzde 223 oranında arttı ~|~

Ekonomik krizin etkisiyle nakitsiz kalan Türk vatandaşı, kredi kartına sarıldı...Ödenmeyen kredi kartı borçlarının artışına paralel olarak kredi kartı kullanımı da artış gösteriyor...

Türkiye'de 2005 yılında banka kartının alışverişlerde kullanım oranı önceki yıla göre yüzde 223 oranında arttı. MasterCard Türkiye'den yapılan açıklamada, Türkiye'de 47,5 milyon uluslararası banka kartı bulunduğu ve 25,6 milyon banka kartına sahip MasterCard'ın yüzde 54'lük pazar payıyla bu konuda pazar lideri olduğu belirtildi. Türkiye'de ATM'ler dahil banka kartı kullanımının toplam cirosunun 28,7 milyar avro, alışverişlerde kullanılan banka kartı cirosunun ise 303 milyon avro civarında olduğuna işaret edilen açıklamada, bu oranın gittikçe arttığı vurgulandı.

Açıklamada, 2005 yılında banka kartının alışverişlerde kullanım oranının önceki yıla göre yüzde 223 oranında arttığı, banka kartlarıyla yurt dışında yapılan alışverişlerde ise yüzde 47'lik artış olduğu bildirildi. MasterCard Güneydoğu Avrupa Üye İlişkileri Direktörü Karin Dalva, Türkiye'ye ilişkin değerlendirmesinde, banka kartlarının alışveriş cirosunun tüm banka kartı cirosu içindeki payının 2005 yılında bir önceki yıla oranla iki kattan fazla arttığını, ancak halen banka kartı ile yapılan işlemlerin büyük kısmının ATM'lerden para çekme şeklinde gerçekleştiğine işaret etti. Nakit para ile yapılan ödemelerin, maliyet anlamında işlerine büyük yük getirdiğini belirten Dalva, MasterCard olarak hem kart hamillerinin hem de işyerlerinin nakit ihtiyacını minimize edecek daha hızlı, basit ve güvenli ödeme araçlarını geliştirmeyi amaçladıklarını kaydetti.

3 bin Avrupalı kullanıcıyla araştırma

MasterCard, Ocak ayında İngiltere, Almanya, İspanya, İtalya, Belçika ve Polonya'da 3 bin kart kullanıcısı üzerinde bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma sonuçlarına göre, Avrupalı banka kartı kullanıcılarının yüzde 52'si Avrupa'nın 10 yıl içinde nakitsiz olacağına inanıyor. Katılımcıların yüzde 85'i banka kartı taşımanın nakit kullanımı kadar rahat ve kolay olduğunu kabul ederken, yüzde 48'i hala nakit kullanıyor. Araştırmaya göre, Avrupa'da 35 yaş altı, alışverişte daha fazla banka kartı kullanıyor. Daha fazla kullananların oranı yüzde 25 iken, bu oran 35 yaş altındaki tüketicilerde yüzde 32'ye kadar çıkıyor. 35 yaş altı, banka kartı kullanımının sunduğu yeni fırsatlara daha açık görünürken, bu gruptakilerin yüzde 40'ı internette banka kartı kullanmanın kredi kartı kullanmak kadar güvenilir olduğuna inanıyor. Avrupalı tüketicilerinin yüzde 94'ü, kendi ülkesi dışında ATM nakit çekimlerinde ve alışveriş ödemelerinde banka kartı kullanımına olumlu bakıyor.

MasterCard Avrupa'nın Banka Kartı Maestro'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Eric Tomlinson, Avrupa tüketicilerinin büyük bir çoğunluğunun banka kartını olumlu karşılamasına ve nakit kullanımında düşüşün kaçınılmaz olduğunu kabul etmesine rağmen, 10 kişiden 8'inin cüzdanında ortalama her gün 50 avro taşıdığını kaydetti. Tomlinson, araştırma sırasında görüşülen birçok Avrupalı kullanıcının kartın giderek nakitin yerini aldığını düşündüğünü, MasterCard olarak yaşam tarzlarına uygun, hızlı, rahat, tüketici ve perakendecilere hitap eden yenilikçi banka kartı çözümleri geliştirmeye devam ettiklerini vurguladı. Araştırmanın, Avrupalı tüketicilerin kartlarını yurt dışında kullanmaya hazır ve istekli olduklarını gösterdiğine dikkat çeken Tomlinson, ''Avrupa Tek Ödeme Planı'nı (SEPA) hayata geçirme zamanıdır. Şu an MasterCard olarak, Avrupa'nın 456 milyon tüketicisine tutarlı bir ödeme deneyimi kazandıracak olan SEPA uyum çerçevesini getirmek için, bankacılık sektörü ve yasa düzenleyicilerle çalışıyoruz. Maestro banka kartı ürünümüz, SEPA ile uyumludur'' dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100