Paranın spekülatif alanlara kaçması,ekonomilerde sanal büyüklükler ve ödem alanları oluşturur. Faizin sağlayacağı haksız kazançla paraya hükmeden global güçler, hiçbir emek sarf etmeksizin bütün dünya insanının ürettiği mal ve hizmetlere ortak olmaktadırlar.
Maliyetli paranın (faiz) ele geçirdiği kapitalist ekonomilerde, gelir dağılımındaki dengesizlik ve halkın fakirliği kaçınılmaz neticedir. Dünya piyasalarında dolaşan para, dünya insanının ihtiyaçlarının kat kat fazlası olmasına rağmen, birçok ülkede insanlar açlıktan ölüyorlarsa, bunun en temel nedeni maliyetli paranın yani faizin varlığıdır.
Kapitalist ekonomilerde paranın akışı ve yönü tek boyutludur ve global güçlere doğrudur. Piyasalarda bulunan her maliyetli paradan global güçler pay sahibidir. Milli Ekonomi Modeli'nin öngördüğü para tanımı gereği faizli para ekonominin dışına çıkartılır. Zati değeri olmayan para, mal ve hizmet üretiminde, tüketim ve üretim kabiliyetinin arttırılmasında durağan ekonomik değerlerin harekete geçirilmesinde sadece bir işlemcidir. Neticede işlemcinin ürettiği değer paranın karşılığıdır.
Kendi çıkarları için her şeyi mubah gören "insan insanın kurdudur" mantığı ile insana yaklaşan liberalizm insanı tek boyutu ile ele alır. Bencil insandan hareketle de homo ekonomicus' u tanımlar. Veya kapitalizmi kullanan global güçler bütün insanlığın ürettiği değer ve hizmetleri sömürebilmek için ihtiyaç duydukları insan modeline homo ekonomicus adını verdiler. İnsana sunulan sonsuz kaynakları sınırlı, insanın sınırlı ihtiyaçlarını sonsuz gören liberal anlayış, bu yanlışa, insanı tanıyamadığı için saplanmıştır.
Milli Ekonomi Modeli'nin sahibi /BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş
MİLLİ EKONOMİ MODELİ İÇİN NE DEDİLER
Prof.Dr. Dünyamalı VELİYEV / Azerbaycan Üniversitesi MEM, Müslüman Türk'ün modeliİnsan toplumunun kalkınma kaynakları ve potansiyelini derinden araştıran, Prof. Dr. Haydar Baş şöyle vurguluyor: "Milli Ekonomi Modeli bize ait değerlerin bir açılımından ibaret olup, olaylara batı gözüyle değil, Müslüman Türk insanının sahip olduğu ölçüyle çözüm getirir". Başka bir deyimle, Prof. Dr. Haydar Baş; insanın tabiatı icabı, dünya insanlığının daha adaletli ve daha yüksek refah düzeyine ve huzura kavuşması için; Milli İktisadi Model projesini sahip olduğumuz yüksek manevi değerler ile yoğurup yapmıştır. O, insana sadece maddi varlık gibi değil, aynı zamanda yüksek manevi varlık gibi bakıyor, toplumda bulunan şu anki bozuk durum ve onun öncelikle düzeltilmesinde bizzat insanın kendisini sorumlu tutuyor. Toplumdaki bozuk durumla razı olmayan Prof. Dr. Haydar Baş, insan toplumuna "Milli İktisadi Model" ile adlanan bir anahtar vermiştir. Milli Ekonomi Modeli insanlığı huzura ve refaha kavuşturabilecek bir modeldir diye düşünüyoruz.
Maliyetli paranın (faiz) ele geçirdiği kapitalist ekonomilerde, gelir dağılımındaki dengesizlik ve halkın fakirliği kaçınılmaz neticedir. Dünya piyasalarında dolaşan para, dünya insanının ihtiyaçlarının kat kat fazlası olmasına rağmen, birçok ülkede insanlar açlıktan ölüyorlarsa, bunun en temel nedeni maliyetli paranın yani faizin varlığıdır.
Kapitalist ekonomilerde paranın akışı ve yönü tek boyutludur ve global güçlere doğrudur. Piyasalarda bulunan her maliyetli paradan global güçler pay sahibidir. Milli Ekonomi Modeli'nin öngördüğü para tanımı gereği faizli para ekonominin dışına çıkartılır. Zati değeri olmayan para, mal ve hizmet üretiminde, tüketim ve üretim kabiliyetinin arttırılmasında durağan ekonomik değerlerin harekete geçirilmesinde sadece bir işlemcidir. Neticede işlemcinin ürettiği değer paranın karşılığıdır.
Kendi çıkarları için her şeyi mubah gören "insan insanın kurdudur" mantığı ile insana yaklaşan liberalizm insanı tek boyutu ile ele alır. Bencil insandan hareketle de homo ekonomicus' u tanımlar. Veya kapitalizmi kullanan global güçler bütün insanlığın ürettiği değer ve hizmetleri sömürebilmek için ihtiyaç duydukları insan modeline homo ekonomicus adını verdiler. İnsana sunulan sonsuz kaynakları sınırlı, insanın sınırlı ihtiyaçlarını sonsuz gören liberal anlayış, bu yanlışa, insanı tanıyamadığı için saplanmıştır.
Milli Ekonomi Modeli'nin sahibi /BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş
MİLLİ EKONOMİ MODELİ İÇİN NE DEDİLER
Prof.Dr. Dünyamalı VELİYEV / Azerbaycan Üniversitesi MEM, Müslüman Türk'ün modeliİnsan toplumunun kalkınma kaynakları ve potansiyelini derinden araştıran, Prof. Dr. Haydar Baş şöyle vurguluyor: "Milli Ekonomi Modeli bize ait değerlerin bir açılımından ibaret olup, olaylara batı gözüyle değil, Müslüman Türk insanının sahip olduğu ölçüyle çözüm getirir". Başka bir deyimle, Prof. Dr. Haydar Baş; insanın tabiatı icabı, dünya insanlığının daha adaletli ve daha yüksek refah düzeyine ve huzura kavuşması için; Milli İktisadi Model projesini sahip olduğumuz yüksek manevi değerler ile yoğurup yapmıştır. O, insana sadece maddi varlık gibi değil, aynı zamanda yüksek manevi varlık gibi bakıyor, toplumda bulunan şu anki bozuk durum ve onun öncelikle düzeltilmesinde bizzat insanın kendisini sorumlu tutuyor. Toplumdaki bozuk durumla razı olmayan Prof. Dr. Haydar Baş, insan toplumuna "Milli İktisadi Model" ile adlanan bir anahtar vermiştir. Milli Ekonomi Modeli insanlığı huzura ve refaha kavuşturabilecek bir modeldir diye düşünüyoruz.