25 Ekim 2008 Cumartesi 00:00
114 Okunma
Perakendeciler de 2009'dan ümitsiz
22?23 Ekim'de İstanbul'da düzenlenen Perakende Günleri'nde yapılan iki ankete göre, Türkiye'nin önde gelen perakendecileri 2009'dan bir şey beklemiyor. ~|~

 

22?23 Ekim tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde düzenlenen Perakende Günleri'nde SMS yoluyla yapılan ve anında sonucu anılan iki anket, perakendecilerin ekonomik gidişattan memnun olmadığını gözler önüne serdi.
Önceki gün gerçekleştirilen ankete katılan yaklaşık 2 bini aşkın Türkiye'nin önde gelen perakendecisinin yüzde 52.20'si 2009 yılının 2008 yılından daha kötü geçeceğini belirtti. Katılımcılar yüzde 18.10'u 2009'un daha belirsiz olduğu seçeneğini tıkladı.  Ankete katılanların sadece yüzde 12.99'u 2009'un 2008'e nazaran daha iyi olacağı seçeneğine SMS attı!
Bu durum Türkiye'nin önde gelen perakendecilerinin yüzde 87'isinin ekonomik gidişattan ümitsiz olduklarını gözler önüne seriyor. Perakende Günleri'nde kapsamında Çarşamba günü yapılan bir anket de çarpıcı sonuçlar doğurdu. Küresel kriz kastedilerek "Türk perakendecisinin zor zamanlara hazır olup olmadığı" yönünde sorulan soruya, katılımcıların yüzde 77'si "Türk perakendecisi zor zamanlara hazır değil" şeklinde cevap verdi.

Tüketici Güven Endeksi dibe vurdu
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral da, Perakende Günleri'nde yaptığı konuşmada, Tüketici Güven Endeksi'nin yüzde 75 ile tarihin en düşük seviyesine düştüğüne dikkat çekti.
FİBA Holding Yönetim Kurulu Başkanı da, 2009 sonuna kadar herkese 'ayağınızı yorganınıza göre uzatın' çağrısı yaptı. Özyeğin; küresel ekonomik krizin Amerika'dan kaynaklandığını belirterek Türkiye'nin ilk kez kendisinden kaynaklanmayan bir krizin içinde yer aldığını ifade etti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100