22 Kasım 2013 Cuma 00:04
1808 Okunma
Perakendecileri 2014 korkusu sardı
YENİ MESAJ / İSTANBUL

Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, 

İstanbul’da dün sona eren Perakende Günleri’13’te, Türkiye’de perakende sektörünün 295 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını belirterek, Avrupa’nın en büyük 7. perakende pazarının Türkiye olduğu bilgisini verdi. 2013 yılını da değerlendiren Vahap Küçük, “2013 yılında sıkıntılı günler yaşadık. Kış sezonu havaların iyi gitmesinden dolayı yavaş gidiyor” dedi. 2014 ile ilgili ön görülerini de paylaşan Vahap Küçük, “2014 belirsiz bir yıl. İki seçim var. Cari açık problemi ve döviz kurları perakendeci üzerinde risk oluşturuyor bu riskleri iyi yönetmek lazım” dedi. Suriye’de yaşanan sorunlar, küresel ısınma, kredi kartlarındaki sınırlama ile perakende yasasındaki belirsizliklerin de sektörü olumsuz etkilediğini belirten Vahap Küçük, turist sayısındaki artış ve yakın komşularla olumlu ilişkilerin perakende sektörü için fırsat olacağını söyledi.

AVM’lerin cirosu 60 milyar TL

Öte yandan aynı etkinlikte konuşan Multi Development Türkiye CEO’su Hulusi Belgü de Türkiye’de AVM’lerin 9 milyon metrekare kiralanabilir alana ve 60 milyar TL ciro rakamına ulaştığını söyledi. Belgü, şu bilgileri verdi: “Bugün Türkiye’de 333 AVM bulunuyor. Yıllık ziyaretçi sayısı 1.6 milyar... 14 milyar doları yabancı sermaye olmak üzere toplam yatırım değeri 45 milyar dolar.” Belgü, AVM’lerde yeni trendin şehirle iç içe geçen alışveriş merkezleri olduğunu kaydederek, dikey değil, yatay; en fazla 3 katlı AVM’lerin geldiğini söyledi. Türkiye’deki e-ticaret ve müşteri profili ile ilgili bilgi veren Markafoni Kurucu Ortağı Tolga Tatari, Türkiye’de 5 binin üzerinde e-ticaret yapan internet sitesi olduğun işaret etti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100