Bu haber kez okundu.

Perakendede 2012 buruk geçti

İstanbul\'da iki gün boyunca perakende konuşuldu. 12. Perakende Günleri\'nde sahne alan konuşmacılar gerçi parlak, bilinmeyen, çok da yenilikçilik kokan konuşmalar yapmadı. Ancak Türkiye\'nin önde gelen perakende aktörleri etkinlikte yer almaya özen gösterdi. Çok sayıda şirketin yönetim kurulu başkanı, genel müdürü ya da üst düzey yöneticisi 12. Perakende Günleri\'ne katıldı. Bir taraftan yeni bir şeyler öğrenmese de tanınan konuşmacıları dinledi, öte taraftan kendi sektöründeki veya paralel sektörlerdeki iş insanlarıyla sosyalleşti.

Türkiye\'de perakende sektörünün 2012 yılında iyi geçmediği belirtiliyor. Özellikle AVM\'lerde işlerin arzu edilen ya da beklenilen düzeyde olmadığı dile getiriliyor. Perakendeciler, bunda hükümetin kemer sıkma politikalarının etkili olduğunu ifade ediyor. Gerçi ülkemizde kredi kartı sayısı ve kullanım oranında azalma olmadı. Kredi kartı ile yapılan harcamalar da 2011\'e göre azalmadı ancak vatandaşların harcama kalemleri değişiklik gösteriyor. Öncelik artık gıdaya veriliyor. Bir gömleği olan ihtiyaç duymadıkça yenisini almıyor. Vatandaş sezon fiyatları ile ürün almaya yanaşmıyor. Kasımda ihtiyaç duyduğu bir kıyafeti Şubatta indirimli almayı tercih ediyor. Bu da satışlarda düzensizliğe yol açıyor ve neticede cirolar aydan aya farklılık gösteriyor.

12’inci Perakende Günleri’ndeki perakendecilerin yüzde 21’i “2013 yılı, 2012’den çok daha iyi geçecek” derken, “Daha iyi geçecek” diyenlerin oranı yüzde 44. Toplamda yüzde 65 daha iyi bir yıl beklerken yüzde 20’nin beklentisi aynı geçeceği yönünde. Daha kötü geçecek diyenlerin oranı ise sadece yüzde 15. Umut yiğidin ekmeği…

Dış politika etkileyecek

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı ve Koton’un sahibi Yılmaz Yılmaz, 2012’de bölgede savaş riskleri dahil pek çok sıkıntı olduğunu belirterek, “Ekonomide de bu yıl soğutma önlemleri etkili oldu. 2013 yılı daha kötü olamaz. Bölgede bir savaş çıkmaz, ekonomi de ani bir çalkantı olmazsa daha yumuşak bir yıl geçireceğiz. Kredi notunun artırılması da çok olumlu katkı sağlayacak” dedi. Roman Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Toplusoy ise 2013 iyimserliğini şöyle değerlendirdi: “2012’de tüketici taleplerini erteledi. Dünyada olup bitenlere bakıp ‘Nereye gidiyoruz’ dedi. Şimdi daha emin ve güvenli hissediyor. 2013 yılında tüketici talebi, yere çarpıp yükselen bir top gibi sıçrama yapacak.” EKONOMİ SERVİSİ

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100