14 Eylül 2006 Perşembe 00:00
140 Okunma
''Petrol fiyatlarının çok düşmesi için neden yok''
Tüpraş Genel Müdürü Yavuz Erkut, rafineri yatırımlarının ağır ve iyi planlanması gereken yatırımlar olduğunu belirterek, ''Şu safhada yeni rafineri yatırım projelerinin henüz kavramsal düzeyde olduğunu görüyorum'' dedi. ~|~

Erkut, Tüpraş'ın yeni logosu ile 6 aylık finansal sonuçlarına ilişkin düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, şirketin devrinden sonra zor bir süreç yaşadıklarını ve devrin ardından Danıştay'ın verdiği kararın gündeme geldiğini hatırlattı.
Bu süreçte biraz sessiz kalmayı tercih ettiklerini ifade eden Erkut, ''Mümkün mertebe türbülans yaratmamaya çalıştık. Bu arada tabii ki değişim sürüyor'' diye konuştu.
Tüpraş'ın devrin ardından geçiş dönemini başarıyla tamamladığını ifade eden Erkut, petrol sektöründe performansına ve insan kaynağına özenilen, güvenilir ve etkin bir küresel oyuncu olmayı hedeflediklerini söyledi.

''İlk 6 ayda 12,1 milyon ton ham petrol işlendi''
Yavuz Erkut, 2006 yılı ilk yarısında Türkiye petrol ürünleri tüketiminin yüksek kükürtlü motorinde yüzde 3,6, düşük kükürtlü motorinde yüzde 109, jet yakıtında yüzde 1,7 oranında arttığını, toplam benzinde ise yüzde 1,2 oranında düştüğünü ve çoğunluğu fuel oil'den oluşan siyah ürünlerde yüzde 21,7 oranında azaldığını kaydetti.
Erkut, Tüpraş olarak bu yıl devam eden yatırım tutarının 309,2 milyon dolar olduğunu, 2006'den sonraya ise 145,2 milyon dolarlık yatırım kaldığını belirterek, yeni projelerle birlikte 2006 yılı yatırımlarının toplamda 379,9 milyon dolara ulaştığını, 2006'dan sonra kalan toplam yatırım miktarının da 247,6 milyon dolar seviyesinde olduğunu belirtti.

Tüpraş'a yeni logo
Tüpraş Genel Müdürü Erkut, logoların şirket yaşamı için önemli olduğunu ifade ederken, Tüpraş'ta üçüncü kez logo değişimine gidildiğini ve şirket logosunun grafik sanatçısı Ivan Chermayeff tarafından tasarlandığını bildirdi. Yavuz Erkut, yeni logoda kırmızı petrol damlasının petrol şirketi olarak faaliyetlerini, istikrarlı büyümeyi ve hedeflenen yeni zirvelere işaret ettiğini, kırmızının enerji ve değişim hareketini, yazı karakterinin ise Koç Grubunun güçlü yapısını, müşteri odaklılığı ve kararlılığını simgelediğini vurguladı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100