06 Nisan 2006 Perşembe 00:00
142 Okunma
Petrol şirketleri para basıyor
Petrol fiyatlarında geçen yıl meydana gelen büyük artışlar, petrol şirketlerinin de karlılıkta yılı ön sırada tamamlamasını sağladı. ABD'nin en büyük şirketlerinin açıklandığı Fortune 500 listesinde, en karlı ilk 10 şirket arasında petrol sektöründen üç firma yer aldı. ~|~

Listede yer alan şirketlerin karlarında 2005 yılında önemli artışlar görüldü. İlk sırada Exxon Mobil yer alırken, 36.1 milyar dolar kar etti ve karını geçen yıla göre yüzde 42.6 artırdı.
Bir başka ifade ile dünyanın en büyük şirketi olan enerji devi Exxon, günde 100 milyon dolara yakın kar etti ve ABD tarihinde rekor kırdı. Exxon'un her geçen saniye için yazdığı kar miktarı da 1.140 dolar olarak hesaplandı. En karlı şirketler listesinin ilk 10 sırasında üç şirket ile petrol sektörü başı çekerken, sanayi ve finans sektöründen ikişer, perakende ve teknoloji sektöründen de birer firma yer aldı. ABD'nin en karlı şirketlerı şöyle sıralandı:
1 Exxon Mobil
2 Citigroup
3 Bank of America Corp.
4 General Electric
5 Chevron
6 ConocoPhillips
7 Microsoft
8 Wal?Mart Stores
9 American Intl. Group
10 Altria Group
Petrol şirketleri karlılık listesinin 'rüya takımını' oluştururken, Exxon Mobil karını yüzde 42.6 artırarak 36.1 milyar dolara, Chevron 14.1 milyar dolara, ConocoPhillips de yüzde 66 artışla 13.5 milyar dolara yükseltti. Böylece ilk 10'daki petrol şirketlerinin karı geçtiğimiz yıl 70.2 milyar dolara ulaştı.
Sanayi devleri de boş geçmedi
Geçtiğimiz yıl petrolde yaşanan yükseliş petrol şirketlerinin karını yükseltirken, sanayi devleri de 2005'i boş geçmedi. ABD'nin en büyük üçüncü şirketi olan General Electric ve dokuzuncu sırada yer alan sanayi devi American International Group karlılıkta ilk 10 sırada yer alamayı başardı. General Electric geçen yılı 16.3 milyar dolar, American International Group da 10.5 milyar dolar karla tamamladı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100