Bu haber kez okundu.

Renault dünyada büyüdü, evde küçüldü
EKONOMİ SERVİSİ

Fransa merkezli Renault Grubu, geçen yıl dünya genelinde 2.7 milyon adet araç sattı. Renault'un Avrupa dışındaki satışları yüzde 19.2 yükselirken, Avrupa dışındaki pazar şu an toplam satışların yüzde 43'ünü oluşturuyor.
Türkiye'de Renault ve Dacia markaları ile Grup satış hacmini yüzde 23 oranında artırarak 140 bin 827 adede ulaştı ve yüzde 16.3 oranında pazar payı gerçekleştirdi. Türkiye, özellikle Renault Fluence ve Symbol'ün başarısı sayesinde, Grubun beşinci büyük pazarı konumunda. Euromed Bölgesi'nde hafif ticari araç sıralamasında birinci sırada yer alan Türkiye, aynı zamanda uluslararası Renault hafif ticari araç sıralamasında, Fransa'nın ardından 2. sırada yer alıyor.  

Dünyada büyüdü, içerde küçüldü
2011 yılında küresel piyasalar yüzde 5.3 oranında büyüme gösterdi. Bu büyüme, Rusya (+ yüzde 40), Türkiye (+ yüzde 13) ve Latin Amerika (+ yüzde 10) dahil uluslararası piyasalar aracılığıyla gerçekleşti. Avrupa'da krize rağmen yükselen pazarlar ise şöyle: Hollanda (+ yüzde 16), Almanya (+ yüzde 9), Avusturya (+ yüzde 9), Belçika/Lüksemburg (+ yüzde 5). Düşüş gösteren piyasalar: Portekiz (- yüzde 30), İspanya (- yüzde 17), Italya (- yüzde 10), Birleşik Krallık (- yüzde 2), France (- yüzde 1.3). Renault Fransa'da 689 bin 22, Brezilya'da 194 bin 300, Almanya'da 181 bin 176, Rusya'da 154 bin 734, Türkiye'de 140 bin 827, İtalya'da 122 bin 920, İran'da 93 bin 578 araç sattı.

2012 tahminleri
Küresel pazarın 2012 yılında yüzde 4 oranında büyümesi bekleniyor. Grup Avrupa dışında güçlü pazarlarda büyümeye devem edecek. Yüzde 3 oranında bir düşüş yaşanacağı tahmin edilen Avrupa pazarlarındaki konumunu pekiştirecek, (Fransa'da düşüş yüzde 7), Renault'un Drive the Change Plan'ında belirtilen mali hedefler korunacak.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.