Rusya tekstil ihracatının gözbebeği oldu
Avrıupa'yı kasıp kavuran krizden etkilenmeyen Rusya, Türk tekstilinin bir numaralı pazarı oldu. UTİB Başkanı İbrahim Burkay, “Tekstil sektörü Rusya'ya ihracatta 1 milyar dolar barajını aşan tek sektör” dedi
06.01.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısı ile tekstil sektörünün son durumu, ihracat rakamları ve Birlik olarak gerçekleştirdikleri projeler hakkında bilgi verdi. Tekstil sektörünün hem Türkiye'de, hem de dünyada yükselen yıldız haline geldiğini vurgulayan Burkay, “Sektör olarak yaklaşık yüzde 15 ila 17 artışla 9.5-10 milyar dolar ihracat ve 50 bin yeni istihdam hedefliyoruz” dedi. Burkay, Türkiye'nin şu anda Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisi olduğunu hatırlatarak 2011 yılının 8 milyar dolar ihracatla kapandığını söyledi. Burkay, “Bugün Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisiyiz. Birkaç yıl içinde Avrupa'nın en büyük tekstil ihracatçısı olacağız” dedi. Ev tekstili ihracatının da 2011 sonunda 3 milyar doları aştığını açıklayan Burkay, “Otomotivde BMW, Mercedes, Audi markaları Almanya için ne ifade ediyorsa; Ev tekstili sektörü de Türkiye için onu ifade etmektedir” diye konuştu.
Gümrük vergileri yararlı oldu
Tekstil sektöründe 2011 yılının 11 ayında, son 4 yılın rekoru kırılarak 4 milyar 694 milyon liralık yatırım teşviki alındığını açıklayan Burkay, kamuoyunda tartışılan vergilerin de uluslararası rekabet açısından faydalı olduğunu söyledi. Burkay, “Getirilen ek vergiler rakiplerimizle mütekabiliyet esasına göre haksız rekabete engel olması adına getirildi. Rant için getirilmedi” dedi.
Rusya'ya 1 milyar dolar
barajı aşıldı
İbrahim Burkay, ihracat yapılan pazarlara da değindi. Rusya'ya yapılan ihracatta 1 milyar dolar barajını aşan tek sektör olduklarını söyleyen Burkay, “Rusya'da 1 milyar dolar barajını aşan tek sektörüz. İkinci sırada yer alan ve krizle uğraşan İtalya'ya yüzde 30 artışla 813 milyon dolar, en büyük üçüncü pazarımız olan Almanya'ya 500 milyon dolara yakın ihracat yaptık. Hemen ardından İngiltere ve İran'da yüzde 30 artışla 300 milyon dolar barajını aştık. Cezayir ve Suriye hariç ilk 30 ülkede ortalama yüzde 30a yakın artış sağladık. Mısır'a siyasi krize rağmen geçen yılla aynı miktarda 220 milyon dolar ihracat yaptık” diye konuştu.
Türkiye'de tüm sektörlerde hedef ülkenin Rusya olduğuna işaret eden Burkay, şunları ifade etti: “Avrupa Birliği ülkelerinde kriz var ama Rusya'nın krizle bağlantısı yok! Rusya'da çok ciddi Türk nüfusu ve girişimcisi bulunmaktadır. Bu bizim için şans. Avrupa ülkeleri Rusya pazarına kolay giremiyor ancak Türkler dağıtım kanalı bulamadığında bile, böyle bir kanal oluşturabiliyor. İran da tekstilde çok ciddi bir pazar ancak sorunlar var. Ben günde İranlı müşterimle 4 kez para transferini konuşuyorum ancak netice alıyoruz. Avrupa'dan da vazgeçmek mümkün değil. Avrupa pazarında çok güçlü ağlarımız var. Pazarı ve pazar oyuncularını iyi tanıyoruz.” Kur politikalarına da değinen Burkay, istikrarlı bir döviz politikasını savunduklarına işaret ederek, “Çünkü dünyaya mal satarken, biz 3 yıllık fiyat garantisi veriyoruz” dedi.
Made in Turkey ekstra yüzde 15 fiyat artışı sağlıyor
Tekstil sektörünün 2023 için 20 - 25 milyar dolar hedef belirlediğini söyleyen Burkay, “Ev tekstili sektörü olarak da 2023 yılında 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Özellikle teknik tekstiller noktasında tüm sektörlere örnek olabilecek çalışmalar yapıyoruz” dedi. Avrupa'da pazarı daralan ülkelerin kendileri için avantaj yarattığına değinen Burkay, “Türkiye, özellikle üst segment üretim yapan Avrupa ülkelerinin yerini alıyor. ‘Made in Turkey' etiketi ekstra yüzde 15 fiyat artışı sağlıyor” diye konuştu.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısı ile tekstil sektörünün son durumu, ihracat rakamları ve Birlik olarak gerçekleştirdikleri projeler hakkında bilgi verdi. Tekstil sektörünün hem Türkiye'de, hem de dünyada yükselen yıldız haline geldiğini vurgulayan Burkay, “Sektör olarak yaklaşık yüzde 15 ila 17 artışla 9.5-10 milyar dolar ihracat ve 50 bin yeni istihdam hedefliyoruz” dedi. Burkay, Türkiye'nin şu anda Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisi olduğunu hatırlatarak 2011 yılının 8 milyar dolar ihracatla kapandığını söyledi. Burkay, “Bugün Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisiyiz. Birkaç yıl içinde Avrupa'nın en büyük tekstil ihracatçısı olacağız” dedi. Ev tekstili ihracatının da 2011 sonunda 3 milyar doları aştığını açıklayan Burkay, “Otomotivde BMW, Mercedes, Audi markaları Almanya için ne ifade ediyorsa; Ev tekstili sektörü de Türkiye için onu ifade etmektedir” diye konuştu.
Gümrük vergileri yararlı oldu
Tekstil sektöründe 2011 yılının 11 ayında, son 4 yılın rekoru kırılarak 4 milyar 694 milyon liralık yatırım teşviki alındığını açıklayan Burkay, kamuoyunda tartışılan vergilerin de uluslararası rekabet açısından faydalı olduğunu söyledi. Burkay, “Getirilen ek vergiler rakiplerimizle mütekabiliyet esasına göre haksız rekabete engel olması adına getirildi. Rant için getirilmedi” dedi.
Rusya'ya 1 milyar dolar
barajı aşıldı
İbrahim Burkay, ihracat yapılan pazarlara da değindi. Rusya'ya yapılan ihracatta 1 milyar dolar barajını aşan tek sektör olduklarını söyleyen Burkay, “Rusya'da 1 milyar dolar barajını aşan tek sektörüz. İkinci sırada yer alan ve krizle uğraşan İtalya'ya yüzde 30 artışla 813 milyon dolar, en büyük üçüncü pazarımız olan Almanya'ya 500 milyon dolara yakın ihracat yaptık. Hemen ardından İngiltere ve İran'da yüzde 30 artışla 300 milyon dolar barajını aştık. Cezayir ve Suriye hariç ilk 30 ülkede ortalama yüzde 30a yakın artış sağladık. Mısır'a siyasi krize rağmen geçen yılla aynı miktarda 220 milyon dolar ihracat yaptık” diye konuştu.
Türkiye'de tüm sektörlerde hedef ülkenin Rusya olduğuna işaret eden Burkay, şunları ifade etti: “Avrupa Birliği ülkelerinde kriz var ama Rusya'nın krizle bağlantısı yok! Rusya'da çok ciddi Türk nüfusu ve girişimcisi bulunmaktadır. Bu bizim için şans. Avrupa ülkeleri Rusya pazarına kolay giremiyor ancak Türkler dağıtım kanalı bulamadığında bile, böyle bir kanal oluşturabiliyor. İran da tekstilde çok ciddi bir pazar ancak sorunlar var. Ben günde İranlı müşterimle 4 kez para transferini konuşuyorum ancak netice alıyoruz. Avrupa'dan da vazgeçmek mümkün değil. Avrupa pazarında çok güçlü ağlarımız var. Pazarı ve pazar oyuncularını iyi tanıyoruz.” Kur politikalarına da değinen Burkay, istikrarlı bir döviz politikasını savunduklarına işaret ederek, “Çünkü dünyaya mal satarken, biz 3 yıllık fiyat garantisi veriyoruz” dedi.
Made in Turkey ekstra yüzde 15 fiyat artışı sağlıyor
Tekstil sektörünün 2023 için 20 - 25 milyar dolar hedef belirlediğini söyleyen Burkay, “Ev tekstili sektörü olarak da 2023 yılında 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz. Özellikle teknik tekstiller noktasında tüm sektörlere örnek olabilecek çalışmalar yapıyoruz” dedi. Avrupa'da pazarı daralan ülkelerin kendileri için avantaj yarattığına değinen Burkay, “Türkiye, özellikle üst segment üretim yapan Avrupa ülkelerinin yerini alıyor. ‘Made in Turkey' etiketi ekstra yüzde 15 fiyat artışı sağlıyor” diye konuştu.