Bu haber kez okundu.

Sabancı, çay ve su pazarını sevdi
Sabancı Grubu şirketlerinden GıdaSa'nın İçecek Pazarlama Müdürü Elif Göktaş, GıdaSa'nın çay pazarını sevdiğini belirterek, ''Ciddi bir potansiyel var. Deren de 2006 yılında yenilikçi ve kaliteli imajıyla sektörde iddialı bir oyuncu olacak'' dedi. ~|~  Göktaş, GıdaSa'nın geçtiğimiz Şubat ayında ''Deren'' markasıyla bütün kategorilerde çay pazarına girdiğini anımsattı. Yaklaşık 170 bin ton büyüklüğündeki çay pazarının yüzde 94'ünü dökme çayların oluşturduğunu belirten Göktaş, geriye kalan kısmın ise küçük, ancak katma değeri yüksek ürünlerden oluştuğunu ifade etti. Dökme çay pazarında şu an devlet tekeli bulunduğunu ifade eden Göktaş, Deren'in de bu alanda özel ürünlerle farklılaşmaya çalıştığını, önümüzdeki dönemde de farklı fiyat seviyelerinde dökme çay üreteceklerini söyledi.

Çay pazarında rekabet...

Dökme çay dışında Deren'in sektörde lider konuma gelebileceğini ifade eden Göktaş, şöyle devam etti: ''Yani sektörde satın almalar var, birleşmeler olabilir ve gerçekten ek yatırımlarla bu mümkün. Ama dökme çay diye baktığımızda Çaykur'un özelleştirilmesi gerekir. Şu anda pazarda kimse Çaykur'u geçemez. Bitki çayı, bardak ve demlik çay pazarı ciddi şekilde büyüyor. Özellikle bitki çayı pazarı geçen yıla göre yüzde 35'ler seviyesinde büyüdü. Burada bütün rakipler ve biz çok iddialıyız ve ataktayız. Şu anda yeşil çay furyası var. Türkiye bir siyah çay tüketicisi. Avrupa'ya baktığımızda daha çok bitki çayı ve yeşil çaylar tüketiliyor" dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100