Bu haber kez okundu.

Satın alma gücünde son sıralardayız
Satınalma Gücü Paritesi'ne göre Avrupa'da, 37 ülke arasında en yüksek kişi başına gelir, Lüksemburg'da elde ediliyor. Türkiye endeks listesinde sondan altıncı konumda... ~|~

 

TÜİK, 2008 yılı Satın Alma Gücü Paritesi'ni (SGP) açıkladı. EUROSTAT ve OECD işbirliğiyle yürütülen Satınalma Gücü Paritesi çalışmaları temelindeki uluslararası karşılaştırmalara yönelik 2006 yılı kesin, 2007 ve 2008 yılı geçici sonuçlarına göre, Gayri Safi Yurtiçi Hasıla, Kişi Başına Gerçek Kişisel Tüketim ve Fiyat Düzeyi Endeksleri yer alıyor. Karşılaştırmalar, 27 AB ülkesi, aday ülkeler Türkiye, Hırvatistan ve Makedonya, Avrupa Serbest Ticaret Birliği ülkeleri İsviçre, İzlanda ve Norveç ile Batı Balkan ülkeleri Arnavutluk, Bosna?Hersek, Karadağ ve Sırbistan'ı kapsıyor. Endekslerde, AB'ye üye 27 ülkenin ortalaması 100 kabul ediliyor.

Lüksemburg birinci sırada
Bu çerçevede, hem GSYH hem de Gerçek Kişisel Tüketime ilişkin kişi başına hacim endeksi en yüksek ülke Lüksemburg (sırasıyla 276, 148) oldu. Ayrıca, Norveç, İsviçre, İrlanda, Hollanda gibi Kuzey Avrupa ülkeleri de kişi başına hacim endeksi en yüksek ülkeler arasında yer aldı. GSYH ve Gerçek Kişisel Tüketime ait kişi başına hacim endeksi en düşük ülke Arnavutluk (sırasıyla 26, 30) olarak belirlendi. Bosna?Hersek, Makedonya, Sırbistan da kişi başına hacim endeksi düşük ülkeler arasında öne çıktı.

Türkiye'nin endeksi ortalamanın çok altında
Türkiye'nin 2008 yılı geçici sonuçlarına göre, kişi başına GSYH hacim endeksi 46, Gerçek Kişisel Tüketim'e ilişkin kişi başına hacim endeksi de 47 olarak belirlendi. Türkiye SGP'ye göre kişi başına GSYH'de 2007'ye kıyasla 1 puan yükseldi ancak listede 1 sıra gerileyerek 31. oldu. Buna göre ilk sıradaki Lüksemburg (276) ile Türkiye (46) arasında 6 kat fark bulunuyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100