Bu haber kez okundu.

Şimdi tasarruf moda
Küresel ısınma, gündemin en popüler konusu olunca, beyaz eşya şirketlerinin pazarlama sloganları da enerji tasarrufuna yoğunlaştı 'Daha temiz yıkayan' değil, daha az elektriksu harcayan çamaşır makineleri revaçta. ~|~

Şirketler küçük ev aletlerinde de 'tasarruf' peşinde.  Başlangıcı 1990'lı yıllara dayanan 'tasarruflu' beyaz eşya üretimi, küresel ısınmanın sadece bir grup çevreci tarafından değil, herkesçe tehdit olarak algılanmasından sonra firmaların en önemli pazarlama sloganı oldu. Özellikle beyaz eşya üreticileri artık, "daha çok soğutur", "daha temiz yıkar" yerine, ürünlerin suyu, elektriği ne kadar az harcadığını vurgulamayı tercih ediyor. Çamaşır makinesi, buzdolabı ve bulaşık makinesinde başlayan bu yarış, yakında küçük ev aletlerine de yaşanmaya başlayacak.

Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, 1990'lı yıllarda Avrupa Birliği'ne (AB) üye ülkelerin ortak karar alarak tüm sektörlerde enerji tüketimini indirecek bütün uygulamaları teşvik etme ve pazarda enerji sarfiyatı düşük ürünlerin cazibesini artıracak düzenlemeleri hayata geçirecek altyapıları hazırlamaya başladıklarını hatırlattı. Subaşı, "Beyaz eşya tarafında ilk başlatılan uygulama 1995 yılında buzdolaplarında 'Enerji Etiketi' uygulamasına geçilmesi ile oldu. Bu uygulama daha sonrasında çamaşır ve bulaşık makinaları ile sürdü. Bugünlerde küçük ev aletlerini de içerecek şekilde kapsamı genişletilmeye çalışılıyor" dedi.
Anahtar Kelimeler:
şimdi tasarruf moda
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100