19 Mayıs 2016 Perşembe 15:38
107 Okunma
Suriye meselesi halledilmeden turizm düzelmez
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Yaşanan güvenlik sorununu derinden hisseden İstanbul’da otellerin çoğu boş durumda... Konaklama tesisleri maliyetlerini azaltmak amacıyla çok sayıda çalışanı ile yollarını ayırdı. Gelinen noktada İstanbul’un farklı bölgelerinde turist profillerinde de değişim gündeme gelmeye başladı. Özellikle krizden en çok etkilenen Sultanahmet bölgesinde oteller zor günler yaşıyor. Bölgenin önde gelen otellerinden Sultanhan Hotel’in Genel Müdürü Enis Akcan, Sultanahmet’in klasik pazarlarının Amerika, Batı Avrupa, İngiltere, Avustralya gibi ülkeler olduğuna işaret ederek, "Bu pazarlar hemen hemen sıfırlandığı için şu an tek pazar neredeyse Ortadoğu pazarı” dedi. Akcan, Taksim’den artık yavaş bıkan Arap turistin Sultanahmet’e doğru kaymaya başladığına da dikkat çekti. 

Bir adım sonrası belirsiz

2016’nın kayıp yıl olduğunu ama 2017 ile ilgili de kimsenin öngörüde bulunamadığını vurgulayan Akcan, “Şu an bir adım sonrasını kimse göremiyor. Şu bir gerçek; Suriye’deki problem çözülmeden, IŞİD belası def edilmeden bu coğrafyada turizmin de belini doğrultması çok zor. Kaybolan imajı geri getirmek ve güveni yeniden sağlamak büyük ölçüde bunlara bağlı… Avrupa Birliği ile de ilişkiler nispeten daha iyiyken Avrupa’dan çok iyi talep alıyorduk. Ancak gelinen noktada Avrupa da dibe vurdu. Çin, Japonya gibi Uzakdoğu pazarları da neredeyse bitti” şeklinde konuştu. “Ramazan bittikten sonra İstanbul’u kurtaracak kadar Arap gelir. Çünkü her yıl Ramazan’dan sonra önemli sayıda Arap geliyor” diyen Akcan, şöyle devam etti: “Biz de Ortadoğu pazarı deyince Arapça konuşan herkesin dahil edildiği bir algı söz konusu. Aslında Ortadoğu denilince Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkeleri anlıyoruz. Sultanahmet’e gelenler genelde bu pazarlardan. Sultanahmet dışındaki bölgelere Iraklı, İranlı, Faslı, Tunuslu, Cezayirli geliyor. Onlar daha çok Aksaray, Laleli bölgesinde 15-20 Euro'luk tesisleri tercih ediyorlar. Biraz daha para harcayan Ortadoğulu turist Sultanahmet’i tercih edebiliyor. Çünkü Sultanahmet’in avantajları; tarihi bölge, ulaşım sorunu yok, her yere tramvay ile metro ile gitme şansı var.” 

Fiyatlar yerlerde sürünüyor

Yaşanan krizin otellerin satış pazarlama stratejilerine de etkileri olduğunu söyleyen Akcan, “Bugün bizim otelimizin satışlarının yüzde 90’ı online satışlardan oluşuyor. Krizden önce yüzde 60 civarında idi. Sultanahmet bölgesinde kriz öncesinde online’ın payı ortalama yüzde 50 civarında idi. Şimdi neredeyse tamamına yakını online satışlardan oluşuyor. Türkiye’ye yönelik seyahat uyarıları nedeniyle kimse son dakikaya kadar adım atmak istemiyor. Böyle olunca da Türkiye’ye gelecek olan son 3 günde internete bakıyor. Zaten fiyatlar da son 10 yılın en düşük seviyelerinde. Çok güzel tesislerde artık 20-30 Euro'lara, 5 yıldızlı tesislerde 60 Euro'ya kalınabiliyor. Bu da online satışların daha da yükselmesini beraberinde getiriyor” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100