Bu haber kez okundu.

‘Süt’te sıkıntı büyüyor
Şemsi Bayraktar, yaptığı açıklamada, Mayıs ayında sanayiye aktarılan süt yüzde 3 oranında azalmasına karşın 2016 yılının ilk 5 aylık dönemde yüzde 2.2 arttığını bildirdi.
 2015 yılı Mayıs ayında 864 bin 101 ton olan sanayiye aktarılan süt miktarının, bu yılın Mayıs ayında 837 bin 800 tona gerilediğini bildiren Bayraktar, şunları kaydetti:
“Mayıs ayı sonu itibarıyla son bir yılda sanayiye aktarılan inek sütü miktarı 9 milyon 21 bin 790 ton oldu. Tespitlerimize göre, çiğ süt litre fiyatı Türkiye ortalaması olarak 2016 yılı Mart ayında 99 kuruşken, Nisan ayında 1 lira 2 kuruşa, Mayıs ayında 1 lira 3 kuruşa, Haziran ayında ise 1 lira 6 kuruşa çıktı. 
Et ve Süt Kurumu, çiğ süt litre fiyatında Türkiye ortalaması 1 lira 15 kuruşu geçene kadar alımlara devam etmelidir. Eğer süt fiyatları 1 lira 15 kuruşun üzerine çıkarılamazsa hayvancılığımız zor günler yaşayabilir.”
Temmuz 2014 ile Haziran 2016 tarihleri arasında üretici çiğ süt fiyatları yüzde 7.8 azalırken market ürünlerinin fiyatlarının yüzde 0.8 ile yüzde 23.1 arası değişen oranlarda artmasının kabul edilebilir bir durum olmadığını belirten Bayraktar, şunları kaydetti: “Üreticimiz yoğu emek sarf ederek elde ettiği ürününü 2 yıl öncesinin bile değerine satamazken, marketlerde çiğ sütün yüzde 11, yoğurdun yüzde 0.8, beyaz peynirin yüzde 8.3, tulum peynirinin yüzde 22,3, kahvaltılık tereyağın yüzde 15,5, dondurmanın yüzde 21.5, ayranın ise yüzde 23.1 oranında artmasını kabul etmemiz mümkün değildir. Bu işte bir yanlış olduğu herkes tarafından net olarak görülmektedir. 
Sütte şu an ülkede ne üretici ne de tüketici lehine işleyen bir piyasa vardır, sadece belli kazananların olduğu bir piyasanın sürdürülemez olduğu yakın zamanda görülecektir, umarız bunun için geçmişte olduğu gibi büyük bedeller ödemeyiz.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100