16 Temmuz 2013 Salı 00:01
2607 Okunma
Teknoloji israfı büyüyor
YENİ MESAJ / İSTANBUL
‘Moda ve imaj’ kavramları ciddi propaganda yapılarak günümüzde teknolojik ürünlere de taşındı. Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, belli bir markayı kullanan tüketicilerin o markayı kullanan bir grubun üyesi olduğunu düşündüklerini vurgulayarak, “Markanın ardından ikinci sırada modeller geliyor. Özellikle üst ve pahalı modeller teknolojide moda kavramını şekillendirmede önde geliyor. Bunun yanı sıra tasarım olarak benzerlerinden farklılaşmayı başaran ürünler de teknoloji modasını yönlendiriyor” diye konuştu.  

En hızlı cep telefonunu değiştiriyoruz

Teknolojik ürünleri kullanma sürelerinin kategorilere göre farklılık gösterdiğini söyleyen Erdemir, “Genel eğilime baktığımızda, yeni alınan bir cep telefonunun değiştirilmesi için geçen sürenin ortalama 8 - 9 ay olduğunu görüyoruz. Bu süre dizüstü bilgisayarlarda 18 aya, televizyonlarda ise 36-40 aya kadar çıkabiliyor. Kısacası modası en çabuk geçen ürün kategorisi cep telefonu diyebiliriz. Bu sürenin diğer ürünlere göre daha kısa olmasını hem gelişen teknoloji ve değişen tasarım anlayışı hem de moda kavramı ile ilişkilendirmek mümkün. Benzer bir eğilimi LED TV’lerde de görüyoruz. Bu ürünleri 3D ya da Smart TV gibi özelliklerinden çok, şık tasarımları ve ince çerçeveleri gibi sebeplerden dolayı satın alanların daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Tüketiciler, tıpkı cep telefonları gibi sürekli göz önünde bulunan, yaşam alanlarında yer alan TV’lerini değiştirecekleri zaman tasarıma da büyük önem veriyorlar. Dizüstü bilgisayar pazarında ise özellikle ultrabook olarak adlandırılan yeni nesil bilgisayarlar, hem ince tasarımlarından hem de hafifliklerinden dolayı, kapasiteleri düşük olmasına rağmen rağbet görüyor” dedi.  
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100