Bu haber kez okundu.

Teknolojiye 13 milyar TL harcadık

Teknoloji perakendecisi Teknosa, 2011 yılında cirosunu yüzde 29 oranında arttırarak, KDV hariç 1.7 milyar TL'ye ulaştırdı. Şirket, toplam net satış alanını ise 26 bin 500 metrekare artırarak 128 bin metrekareye taşıdı. Teknosa\'nın 72 ilde 269 mağazası bulunuyor. Genel tüketici elektroniği pazarında 2011 yılını yüzde 13'lük pazar payı ile kapayan Teknosa, teknoloji marketleri pazarında ise yüzde 43'e ulaşan pazar payı ile teknoloji market kanalının neredeyse yarısını temsil etti.

2011 yılında Teknosa mağazalarını ziyaret edenlerinin sayısı 85 milyonu, ürün satış adetleri ise 14 milyonu aştı. Teknoloji marketleri kanalında satılan her 10 Smart TV'den 5'i, her 10 3D TV'den 5'i, her 10 Led TV'den 5 tanesi, 10 webbook'tan 4'ü ve her 10 Netbook'tan 4 tanesi Teknosa'dan alındı.

 

Dünya teknoloji pazarı 668 milyar Euro

 

Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, 2012 yılında Teknosa'yı halka açmayı planladıklarını söyledi. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de, dünyadaki büyüklüğü 2011 yıl sonu itibariyle 668 milyar Euroya ulaşan tüketici elektroniği pazarının 2010 yılına göre yavaş bir büyüme grafiğine sahip olsa da bir önceki yıla göre yüzde 6'lık bir çıkış gösterdiğini belirtti. Nane, Türk halkının 2011'de teknolojiye 13 milyar TL harcadığını belirterek Türkiye'de sektörün dünyadaki genel büyüme ortalamasının üzerinde bir seyirle yüzde 10 oranında büyüme ortaya koyduğunu söyledi. Nane, 2012 yılında cirolarını yüzde 20 oranında artırmayı hedeflediklerini kaydetti. EKONOMİ SERVİSİ

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100