Bu haber kez okundu.

Tekstil fabrikaları kapanıyor
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, hazır giyimde kullanılan yatırım teşviklerinin sadece yüzde 20’sinin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini içine alan 6. Bölge’de kullanıldığına dikkat çekerek, “İyi niyetle ancak eksik organize edilen yatırım teşvikleri umulan rüzgârı estirmedi. Bu işten sonuç alınmak isteniyorsa yanlışlar ayıklanıp, hatalar düzeltilmeli” dedi. Cem Negrin, teşvik uygulamasının hayata geçtiği Haziran 2012’den bu yana hazır giyim sektörünün kullandığı 856 milyon TL tutarındaki teşvikin sadece 189 milyon TL’sinin 6. Bölge’de yer aldığını söyledi. Şanlıurfa başta olmak üzere 6. Bölgeye yatırım yapanların tamamına yakınının o bölgenin insanı olduğunu vurgulayan Negrin, şöyle devam etti: “2014 yılını hazır giyimde 19 milyar doların üzerinde bir ihracat rakamıyla kapatacağız. Satışlarımız artıyor ancak yatırımlar yetersiz. En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz Almanya’da yüzde 11, ikinci sıradaki İngiltere’de yüzde 17 ve üçüncü İspanya’da yüzde 16’lık ihracat artışı elde ettik. Bu başarıya karşın 2007’de 100 olarak belirlediğimiz bileşik maliyet endeksimiz Ağustos ayında 187’ye çıkarken, kârlılık endeksimiz ise 85’lere geriledi. Daha yüksek maliyetlerle daha çok iş yapıyoruz ancak kâr elde edemiyoruz. Gelen talebi karşılamak için mutlaka yeni yatırım yapmak zorundayız. Ancak burada da pratikte bir getirisi olmayan teşviklerin yeniden revize edilmesini beklemek zorundayız” dedi. 

Levi’s fabrikasını kapattı

Cem Negrin, dünyanın en büyük denim (kot) üreticilerinden Levi’s’ın Çorlu fabrikasında üretimi durdurarak 677 çalışanın işine son vermesinin Türk hazır giyim sektörünün yaşadığı sorunların görülmesi açısından önem taşıdığını söyledi. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi ile Ekim ayı içinde yapmayı planladıkları Hazırgiyim Sektör Çalıştayı’nda tüm sorunların masaya yatırılacağını anlatan Negrin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu şartlarda kimse Doğu’ya yatırıma gitmiyor. Batı’daki Levi’s da Çorlu’daki fabrikasına kilit vurdu. Perakende zincir mağazaları olan bir dünya markasının dahi üretimini sürdürmekte zorlanıp fabrika kapattığı bir dönemde, işi sadece ihracat olan bir Türk sanayici nasıl ayakta kalıp, yatırıp yapabilir? Türkiye olarak bindiğimiz dalı kesmemek için yaşanılan zorlukları çok iyi değerlendirip acil önlem almamız gerekiyor” dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100