Bu haber kez okundu.

Tekstilci artık rekabet edemiyor
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, Avrupa ülkelerine dünya ortalamasının 2 katı fiyatla pantolon ve şort ihraç ettiklerini belirterek, “Yılın ilk 9 ayı itibariyle Türkiye, Avrupa'ya 6.2 milyar Euro hazır giyim ihracatı yaptı. Ancak ikinciliği 6.4 milyar Euro ihracat gerçekleştiren Bangladeş'e kaptırarak 3. sıraya düştü” dedi.

Yarı fiyatına üretiyor
Cem Negrin, son senelerde büyük atılım gösteren Bangladeş'in önümüzdeki senelerde Çin'in bile başına bela olabileceğini söyledi. Türkiye'nin 100 dolara ürettiğini Bangladeş'in 51 dolara mal ettiğine dikkat çeken Negrin, pazar kaybetmemek adına artan maliyetleri fiyatlara yansıtmadıklarını bildirdi.
Ekonomi ve Strateji Danışmanlık Hizmetleri'nin TGSD için hazırladığı Hazır Giyim Endeksi'nin Ekim ayı raporu yayınlandı. Cem Negrin, bu ay geçen yılki faaliyet endekslerine bakıldığında yüzde 7.5 oranında bir artışın söz konusu olduğunu söyledi. İhracatta ekim ayında küçük bir düşüş yaşandığını, ancak kasım- aralık ayının bu oranı toparladığını belirten Negrin, “Yurt içi satışlarda kumaşa ve ucuz mallara konulan vergiler, ekonomiyi soğutma çabaları derken olan bizim sektöre oldu. Hazır giyim duraklama devrine girdi. Büyüme olmadığından üretimde de gelişme yok” dedi.

Kârlılık dibe vurdu
Negrin, Avrupa ülkelerine yapılan pantolon ve şort ihracatında, rakip ülkelerin iki katı rakamlarla katma değeri yüksek ürün satıldığını ancak yine de yüksek maliyetler nedeniyle karlılığı yakalayamadıklarını, anlattı. Bu segmentte Fas'ın fiyat ve kapasite bakımından problem olabileceğini vurgulayan Cem Negrin, şöyle devam etti : “Fransa'nın tüm dünyadan 7.5 Euroya aldığını biz bu ülkeye 13.5 Euroya satıyoruz. Aynı şekilde İtalya'nın 9.5, Almanya'nın 8, İspanya'nın 6.5, İngiltere'nin 6 Euroya aldığı pantolonu biz bu ülkelere sırasıyla 17, 15, 10 ve 13 Euroya ihraç ediyoruz.
Ne var ki 2009'da 100 birim ile başladığımız kârlılık endeksimiz bugün 69.12'ye geriledi. Artık bu oran daha fazla düşmüyor. Kârlılık dibi buldu. Hazır giyim ihracatçısı bu oranın altında ürün satmıyor. Üreticilerimiz ciro yapmak uğruna boşuna ihracat yapmaktan vazgeçti. Avrupa'da kriz var deniliyor. Ancak hazır giyim perakende harcamaları ekonomik sorunlara rağmen hâlâ yüksek seyrediyor. 2010'da 100 olan endeks, İngiltere'de 105, Fransa 104 civarında. Bu oran Almanya'da biraz düşük olsa da,  2013 itibariyle satışların artacağını ve Türkiye'ye döneceğini düşünüyorum. Son dakika siparişleriyle ancak Çin ve Bangladeş'le rekabet edebiliyoruz. Avrupa ülkeleri rafları boş bırakmaktansa yakın depo olarak gördüğü Türkiye'den pahalı ürün almayı tercih ediyor.”   
2013'te 16. 5 - 17 milyar dolar ihracat ve yüzde 5 oranında büyüme öngördüklerini belirten Cem Negrin,  2012'de senenin yarısının piyasayı soğutmakla geçtiğini 2013'de sektörün daha iyi bir performans yakalayacağını sözlerine ekledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100