16 Nisan 2018 Pazartesi 17:37
Tekstilci ihracata kilitlendi

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, 4 yıllık yol haritasını şekillendiren eylemleri gerçekleştirmek için kolları sıvadıklarını söyledi. Gültepe, plandaki hedeflerin tutturulması halinde halen 17 milyar dolar olan hazırgiyim ihracatının 33 milyar dolara çıkacağını bildirdi.  Hazırgiyim ihracatının amiral gemisi İHKİB’te 3 Nisan’da yapılan seçimle başkanlık koltuğuna oturan Mustafa Gültepe ve ekibi, halen 17 milyar dolar olan hazır giyim ihracatını ikiye katlayacak ‘Dört Dörtlük Plan’ için kolları sıvadı.

Türkiye’de hazırgiyim ihracatının dörtte üçünü gerçekleştiren İHKİB’in yeni Başkanı Mustafa Gültepe İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında “İhracatı artırmak için yeni bir oyun kurgulamak ve iş modelimizi değiştirmek zorundaydık. Hazırgiyim Sektörü Vizyon Belgesi ile stratejimizi yeniden belirledik.

Başkanlık görevini üstlenir üstlenmez arkadaşlarımla birlikte yeni strateji çerçevesinde 4 yıllık yol haritamızı oluşturan ‘Dört Dörtlük Plan’ı hazırladık. Şimdi stratejiyi eyleme dökme, yani iş zamanı… Hedeflerimizi gerçekleştirmek için kolları sıvadık” diye konuştu. 

Üretim dönüşmeli

Dört Dörtlük Plan’ın her adımının hazır giyim ihracatına artı yazacağını kaydeden Gültepe, şunları söyledi: "Örneğin üretimde yeniden yapılanmayı tamamladığımızda ihracatımız 6 milyar artacak. Değer zincirine katacağımız büyük oyuncularla 3 milyar, tasarımcı-sanayici işbirliği ile 2 milyar, global ölçekli markalarımızla 5 milyar olmak üzere toplamda 16 milyar dolarlık bir ihracat artışı sağlayacağız.

Böylece 2017’de 17 milyar dolar olan ihracatımızı 33 milyar dolara çıkaracağız. Halen 20 dolar olan kilogram birim fiyatımız 30 dolara yükselecek. Markalı ihracatımız yüzde 10’dan yüzde 25’e, yüzde birin altında olan yüksek tasarımlı ürün ihracatımız ise yüzde 5’e ulaşacak.” Öte yandan Gültepe, İstanbul Moda Akademisi’ni üniversiteye dönüştürme hedefleri olduğunu kaydetti.

Yüksek kur işimize yarıyor

İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, döviz kurlarındaki aşırı yükselmenin kendilerini nasıl etkilediği konusunda, "Kurların yükselmesi işimize yarıyor ancak kurların çok dalgalı olması bizi rahatsız ediyor. En azından stabil olup, yukarıda rekabet edecek seviyede olması önümüzü açar" şeklinde konuştu. Gültepe, sektörde dünya markası olmanın kıstaslarının neler olduğuna dair ise şunları söyledi: "Bazı markalarımız birçok ülkede mağaza açmış durumda. Her ülkede mağaza açmak diye bir şart yok.

Ancak dünya markası olabilmek için 30-40 ülkede mağazalaşmak gerekiyor. Dahası marka algısının güçlü olması da şart... Türk markalarının öncelikle para getirecek noktalara yoğunlaşması gerekiyor. Yoksa Londra'da mağaza açıp iki yıl sonra kapatmanın anlamı yok..."
RECEP BAHAR/İSTANBUL

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner137