17 Nisan 2006 Pazartesi 00:00
188 Okunma
Tekstilde ciro zayıf kaldı
Türk tekstil ve konfeksiyon sanayinin 25 milyar Avro civarındaki cirosuna karşılık, 15 AB ülkesinin tekstil ve konfeksiyon sanayilerinin cirosu 197 milyar Avro seviyesinde ~|~

Yüksek maliyetler nedeniyle yabancı ürünlerle rekabet etmekte zorlanan Türk tekstili, zor günler geçirmeye devam ediyor. Tekstil sektörüne desteğin arttırılması gerektiğine işaret eden yetkililer, bu sektörün gözardı edilmemesi uyarısında bulundu.

Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) 9. Kalkınma Planı (2007?2013) Tekstil Hazır Giyim ve Konfeksiyon Özel İhtisas Komisyonu Başkanı Prof.Dr. Işık Tarakçıoğlu, Türkiye Cumhuriyeti'nin, sağladığı istihdam, ihracat ve ciro bakımından hala Türkiye'nin en önemli sektörü olan tekstil sanayiini gözden çıkarmasının mümkün olmadığını söyledi. Prof. Dr. Tarakçıoğlu, Ege Bölgesi Sanayi Odası'nın (EBSO) düzenlediği ''Tekstilde Kurtuluş Yolları'' konulu toplantıda yaptığı konuşmada, insanların beslenme, barınma ve örtünme şeklindeki üç temel ihtiyacından birini sağlayan tekstil sanayinin, insanlık var oldukça yaşayacağını belirtti.

Prof. Dr. Tarakçıoğlu, 2005 yılında, Türk tekstil ve konfeksiyon sanayinin 25 milyar Avro civarındaki cirosuna karşılık, 15 AB ülkesinin tekstil ve konfeksiyon sanayilerinin cirosunun 197 milyar Avro olduğunu kaydetti. Komisyonun, Türk Tekstil ve Konfeksiyon Sanayii'nin vizyonunu belirlediğini de ifade eden Prof. Dr. Işık Tarakçıoğlu, şu bilgiyi verdi: ''Türkiye Cumhuriyeti'nin, sağladığı istihdam, ihracat ve ciro bakımından hala ülkenin en önemli sanayi sektörü olan tekstil sanayini gözden çıkarması mümkün değildir. Tekstil sanayiinde meydana gelecek büyük boyutlu bir kriz veya ani bir çökme, küçülme, Türkiye'de çok tehlikeli ekonomik ve sosyal çalkantılara neden olabilecektir. Türk tekstil sanayi yapısal değişim dönemine geçmelidir. Tedarikçi ülkeden piyasa yapıcı ülkeye dönüşüm şarttır.''

Tekstil sanayicileri birbirine düştü
EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Taşkın da, tekstil ve konfeksiyon sektörünün, dünyada gerek üretim sürecinde oluşturma katma değer ve gerekse de ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecinde önemli roller üstlenen ve ülkelerin kolayca vazgeçemediği bir sektör olduğunu söyledi. Taşkın, Türkiye'nin, tekstil ürünleri ihracatında dünyada 9. konfeksiyon ürünleri ihracatında 3. sırada yer aldığını belirtti. Sektörün üretiminin yaklaşık yarısını ihraç ettiğini, genel ihracattaki payının da yaklaşık yüzde 30 düzeyinde olduğunu anlatan Taşkın, faaliyette bulunan firma sayısının 40 bin civarında olduğunu savundu.

Konfeksiyon firmalarının büyük bir kısmının Marmara Bölgesi'nde yerleşmiş olduğunu, Ege'de ise tekstil firmalarının yoğun olduğunu dile getiren Tamer Taşkın, şu bilgiyi verdi:''İzmir hazır giyimde, Denizli pamuklu dokuma ve ev tekstiline yönelik ürünler konusunda ihtisaslaşmış durumdadır. Aydın pamuk ve çırçır sanayiinde, Uşak iplik ve battaniye üretiminde yoğunlaşmıştır. Hayali ihracat ve kayıtsız ithalattan dolayı Türk tekstil ve konfeksiyon sanayi büyük yara almıştır. Araştırma ve teknoloji geliştirme faaliyeti olmadan, yeni ve rekabet edilebilir ürünler üretilmediği zaman rekabet edilemeyeceğini kabul etmeliyiz.''  Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) 13. Dönem Yönetim Kurulu Başkanı ve Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Umut Oran, tekstil ve konfeksiyon sektörlerindeki 5?10 firmanın birleşerek,yurtdışında pazarlama ağı oluşturması, finansman yapısını güçlendirmesi ve güçlü yönetim yapısına dönüştürmesi gerektiğini savundu.

Oran, Türkiye'de tekstil ve giyim sektörünün önde gelen temsilcilerinin Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile yaptığı görüşmede, beş temel sorundan birine çözüm bulunduğunu, sonrasında tekstil ve hazır giyimcilerin birbirine düştüğünü hatırlattı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100