24 Haziran 2007 Pazar 00:00
101 Okunma
THY 5.5 ayda 9 milyon yolcu uçurdu
THY Genel Müdürü Temel Kotil, yılbaşından bugüne kadar yolcu sayısında 9 milyonu yakaladıklarını, yıl sonunda 20 milyon yolcuyu geçeceklerini belirterek, ''2003'te 10 milyon yolcu taşındığını hatırlarsak, 4 yıllık periyotta ikinci bir THY var'' dedi ~|~

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, network olarak hat açmada, yolcu sayısı temin etmede, pazara nüfuz etmede ve karlılıkta herhangi bir sorunlarının kalmadığını, ürün kalitesini artırmada iyi performans sergilediklerini ve bunu denetleyecek, takip edecek altyapıyı kurduklarını ifade etti. 

Önümüzdeki dönemde, yıl sonu hedefi olan 3,2 milyar dolar civarında ciro ve 20 milyon yolcunun katlanarak devam edeceğini dile getiren Kotil, şunları söyledi:  ''Yılbaşından bugüne kadar neredeyse yolcu sayısında 9 milyonu yakaladık. Yıl sonunda 20 milyon yolcuyu geçeceğiz. 2003'te 10 milyon yolcu taşındığını hatırlarsak, 4 yıllık periyotta ikinci bir THY var. 3,2 milyar dolar civarında ciro, 20 milyon yolcu katlanarak devam edecek. Ancak katlanması için 3 yıl beklemek gerekiyor. Daha hızlı olamıyor. Yüzde 20-25 büyümek herhangi bir sektör için çok iddialı. Tahminim, bunun en azından önümüzdeki 5-6 yıl daha devam edeceği, THY'nin bir daha ikiye katlanacağı yönünde. Bugün ikinci bir THY'miz var.''  Kotil, bu büyüme hızıyla 3-4 yıl sonrasında 40 milyon yolcuya ulaşabileceklerine işaret ederek, ''4 yılda yüzde 20 büyüdük. Bunun devamı için herhangi bir engel görmüyorum'' diye konuştu.

Doğu illeri uçağı sevdi
Kotil, yurt içinde her şehre hem sabah, hem akşam gitmeyi hedeflediklerini belirterek, ''Doğu'daki sefer sayısı, yolcu sayısı yüzde 50'nin üzerinde artıyor. En fazla artış şu anda İstanbul'dan Doğu illerine yönelik yapılan seferlerde. Türkiye'de bizim bir günde taşıdığımız yolcu için, bin otobüs sefer yapıyor'' dedi.  THY Genel Müdürü Kotil, kar edip ucuz olabilmek için tasarruf yaptıklarına dikkat çekerek, ''Biz servis kalitesine dokunmadan, her taraftan tasarruf ediyoruz. Birçok hava yolu şirketi ikramdan veya servis kalitesinden kırparak tasarruf yapıyor. Biz aslında yönetim olarak şirketin 10 sene sonrasına yatırım yapıyoruz. Bunu yaparken ikramdan kırparak yapmamamız gerekiyor'' dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100