Bu haber kez okundu.

THY işletmeciliğe soyunabilir

YENİ MESAJ / İSTANBUL

Yap – İşlet - Devret modeli ile yapılması planlanan ve 2013 yılı bitmeden ihalesi tamamlanması hedeflenen İstanbul’a 3. Havalimanı projesinde çalışmalar hızlandırıldı. Karadeniz sahiline kurulmasına karar verilen 3. Havalimanı için 120 milyon yolcu kapasitesi hedeflenirken, ihale sürecini yakın takibe alan Actecon Rekabet ve Regülâsyon Danışmanlık firması, Rekabet Kurumu’nun ihale sürecinde gerçekleştireceği analiz detaylarını ortaya çıkardı. Coğrafi Pazar ve Rekabet Analizi’ni kapsayan inceleme neticesinde tekel (hakim durum) olgusuna dikkat çeken Actecon firmasının ortağı Şahin Ardıyok, başta THY olmak üzere birçok havayolu şirketinin 3. Havalimanı’nda terminal işletmeciliğine girerek dikey entegrasyon ile maliyetlerini düşürebileceklerini kaydetti. Ardıyok, “Özellikle yer hizmetleri şirketi TGS ve catering hizmetleri şirketi Do Co’da yüzde 50 hissesi olan Türk Hava Yolları’nın (THY) 3. Havalimanı ihalesine girerek havalimanı işletmeciliğine girebilmesi muhtemel” dedi.

Rekabet kuralları dikkate alınmalı

İstanbul’un hem ticaret hem de turizm açısından çok hızlı büyüyen bir destinasyon haline geldiğini belirten Şahin Ardıyok, “3. Havalimanı sayesinde İstanbul çok büyük bir yolcu transit merkezi haline gelecek. THY’nin de hedeflerine ulaşabilmesi için yeni bir havalimanına ihtiyacı var” dedi. İhaleye girecek olan şirketlerin rekabet kuralları çerçevesinde hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken Şahin Ardıyok, “Rekabet Kurumu, 3. Havalimanı ihalesine katılacak olan şirketleri, diğer özelleştirme süreçlerinde olduğu gibi, Coğrafi Pazar ve Rekabet konularında analiz edecek. İstanbul’daki 3 havalimanının birbirleri ile rekabet edebilmesi için en uygun şartlar belirlenecek. Eğer elinizde birbiriyle rekabet edebilecek üç havaalanı varsa, doğru çözüm düşük fiyat ve yüksek kalite için bunları farklı ellerde tutmaktır. Bu sayede hem yolcular kazanacak hem de yolcularına daha ucuz hizmet sunabilecek olan THY’nin hedeflerine ulaşması mümkün olabilecek” dedi.

Gazipaşa Havalimanı baz alındı

Uzman ekibi ile Rekabet Kurumu’nun ihale sürecinde yapacağı analizleri gerçekleştirdiklerini ifade eden Şahin Ardıyok, Antalya’da TAV’ın kazandığı Gazipaşa Havalimanı ihalesini baz aldıklarını söyledi. Şahin Ardıyok,  “Gazipaşa Havalimanı’nın Coğrafi Pazar Analizi yapılırken etrafında bulunan Antalya, Isparta, Burdur, Bodrum ve Dalaman havalimanları incelendi. Rekabet Analizi’nde ise Gazipaşa Havalimanı’nın işletmeye açılması halinde hangi havalimanları ile rekabet edeceği masaya yatırıldı. Bodrum ve Dalaman havalimanlarının kara yolu uzaklığı ve konfor problemleri nedeniyle Antalya için rakip olamayacağına karar verilirken, Isparta ve Burdur havalimanlarının ise küçük kapasiteli olmaları rekabet açısından elenmesine neden oldu. 150 kilometre uzaklıktaki Antalya Havalimanı’nın en güçlü rakip olduğuna karar veren Rekabet Kurumu, hakim durum olgusu nedeni ile bu havalimanı işletmecisi şirketin ihaleye girip girmediğini araştırdı. İhaleye girmediği belirlenince de en yüksek teklifi veren TAV’ın Gazipaşa Havalimanı’nın işletme hakkını almasına onay verdi” diye konuştu.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100