15 Mayıs 2006 Pazartesi 00:00
143 Okunma
THY'de özelleştirme heyecanı...
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin yüzde 25'lik hissesinin daha halka arz edilmesiyle esneklik kazanacaklarını ve çok daha ciddi rekabet edebileceklerini söyledi. ~|~


THY Genel Müdürü Kotil, AA muhabirine yaptığı açıklamada, THY'nin 175 milyon YTL olan çıkarılmış sermayesinin yüzde 25'ine tekabül eden Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na (ÖİB) ait 43 milyon 750 bin YTL ve ek satışa konu olabilecek 6 milyon 562 bin 500 YTL nominal değerli A grubu nama yazılı hisse senetlerinin yurt içinde ve yurt dışında bulunan yatırımcılara Borsa dışında talep toplama yöntemiyle halka arzının mümkün olabileceğini kaydetti.

THY'nin 2005 yılı içinde çok güzel bir performans gösterdiğini belirten Kotil, bu performansın büyük havayolu şirketlerinin de bulunduğu toplantılarda gündeme geldiğini ve bu performansın dikkat çektiğini ifade etti.
Bunun şirket adına mutluluk verici bir olay olduğunu vurgulayan Kotil, ''Yüksek performansı olan bir şirketin halka arzı çok daha kolay olur'' dedi.

Geçen yıl büyük tasarruf yaptıklarını ve bunun kendilerine 103 milyon dolarlık kar olarak geriye döndüğünü anlatan Kotil, bunun bütün dünya havayolu şirketleri içinde önemli bir rakam olduğunu söyledi.
Kotil, geçen yıl gösterdikleri performansı bu yıl da sürdüreceklerini ifade ederek, iç ve dış hatlarda günde toplam 50 bin yolcuyu taşıdıklarını kaydetti.
Yurtdışındaki Türk vatandaşlarının gurur kaynağı olduklarını dile getiren Kotil, ''Son 3 yıllık performansımızı düşünürsek halka arzın çok zor olacağını düşünmüyorum'' dedi.

ZAMANLAMA ÇOK İYİ
Son halka arz olayının gerçekleşmesiyle THY'nin yüzde 50'den fazla hissesinin özelleşeceğini vurgulayan Kotil, şöyle konuştu: ''Halka arz realize olursa THY çok daha ciddi rekabet edebilecek. Kurum olarak biz yıllardan beri rekabet içindeyiz. Ulaştırma Bakanlığı'na ve hükümete teşekkür borçluyuz. 2003 yılında şirketimiz iç hatlarda çok ciddi bir rekabete sokuldu. Şirketle ilgili özelleştirme görüşmeleri yapıldığı zaman en büyük sorunun cevabı otomatik verilmiş oldu. Yatırımcılar açısından halka arz sırasında, 'İç piyasada bir rekabet oluşursa kurumun karlılığı ne olacak?' sorusunun cevabını 3 yıl içinde rekabete sokulmakla vermiş olduk.

Özelleşmede büyük havayolu şirketlerinin çok gerisinde kaldık. Avrupa'da halka arz edilmeyen Polonya, Çek havayolları ve bir de Olympic kaldı. Bizim bu halka arz gerçekleşirse biz de oldukça toparlanmış olacağız.
Bu sürecin olması gerekiyordu. Bu sürecin bu dönemde olması beni özellikle çok mutlu etti. Zamanlama olarak ideal yıllar. Bundan hem ülkemiz, hem de şirketimiz kazanacak. Esnek hale geleceğiz. Çok daha rekabet edebileceğiz. Özel bir şirket haline gelsek bile, bu temsil niteliğimiz devam edecek. Bayrak taşıyıcı olmaya devam edeceğiz.'' THY Teknik'in ayrı bir şirket olmasının da halka arz kadar önemli olduğuna dikkat çeken Kotil, bunun olumlu etkisinin 2006 ve 2007 yılında görüleceğini kaydetti.
Kotil, THY'de bu konuda 15-20 yıllık bir gecikme yaşandığını ifade ederek, böylece THY Teknik'in çok daha esnek davranabileceğini ve personel ihtiyacını kendisinin karşılayabileceğini söyledi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100