Bu haber kez okundu.

TOFAŞ CEO'su: Yeni bir marka getirmeye gerek yok
Tofaş Üst Yöneticisi Ali Pandır, ''Seçimlerin Türkiye ekonomisinde bir çalkantıya veya istikrarsızlığa neden olacağını zannetmiyoruz. Bu konuda iyimseriz'' dedi ~|~

Tofaş Üst Yöneticisi Ali Pandır, Tofaş'ın 2006 yılı değerlendirmesinin yapıldığı ve 2007 yılı projeksiyonlarının paylaşıldığı basınla sohbet toplantısında, soruları yanıtladı.
''Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlerin, iç pazar ve yatırımlar açısından otomotiv sektörüne olumsuz yansımaları var mı?'' sorusuna Pandır, ''Bizim şu ana kadar pazarda böyle bir algılamamız yok'' diye konuştu.

Pandır, Ocak ve Şubat aylarındaki trendde anormal bir durum gözlemlemediklerini, bu sene pazarın 680 bin civarında kapanacağını tahmin ettiklerini belirterek, şunları söyledi:
''Seçimlerin Türkiye ekonomisinde bir çalkantıya veya istikrarsızlığa neden olacağını zannetmiyoruz. Bu konuda iyimseriz. Hükümetin, daha önceki uzlaşma bulur tavrını burada da gösterip bir şekilde seçim dönemlerini de Türkiye ekonomisine büyük bir etkisi olmadan geçireceğini zannediyoruz. Ayrıca bizim planlarımız çok uzun vadeli, yani Türkiye ekonomisindeki kırılganlıklar, bakın geçen sene yüzde 14,5 civarında iç pazar daraldı, biz ona rağmen hem ciromuzu hem pazar payımızı artırdık. Zaten hem ihracata hem dış pazara dayalı sağlam bir yapımız olduğu için oradaki ufak birtakım oynamaların da Tofaş'a bir etkisi olmayacağı için bir endişemiz yok bizim.'' Bu durumun yatırımlarını da etkilemeyeceğini vurgulayan Pandır, seçimlerden etkilenebilecek ''kısa vadeli düşünce'' içinde olmadıklarını dile getirdi.

''Teşvik şart''
Pandır, otomotiv sektöründeki rekabetin Uzak Doğu ülkelerinin de eklenmesiyle arttığının hatırlatılması üzerine, sektörün daha çok Kuzey Amerika, Avrupa ve Japonya merkezli olduğunu, ancak üretim maliyetleri nedeniyle bazı markaların Uzak Doğu'ya kaydığını belirtti.
Türkiye'nin bu süreçte avantajının, köklü bir otomotiv sanayii geçmişi, kendisine rakip olabilecek Romanya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya gibi ülkelere göre tecrübe ve kalitesiyle lojistik üstünlüğü olduğunu anlatan Pandır, başta siyasi ve ekonomik istikrar arayan yabancı sermayenin, güven duymaya başlaması nedeniyle Türkiye'yi tercih ettiğini ifade etti.

Pandır, bunun daha da artırılması için mutlaka teşvik gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
''Çünkü her ne kadar bizim kalitemiz, tecrübemiz, şuyumuz, buyumuz diyorsak da maliyet olarak Doğu Avrupa'da bizden daha ucuz ülkeler var. Bir de onların hükümetlerinin verdiği teşvik var. Geçenlerde OSD'nin genel kurulunda Maliye Bakanı, 'Başka markaları getirmek için biz el altından olsa dahi teşvik veririz' dedi. Başka markayı getirmeye gerek yok, biz bir yerde Tofaş içinde 2. bir fabrika kuruyoruz, 5 kuruş teşvik almadan. Bu yatırımların sürmesi için hükümetin biraz da kendi içimizde yaptığımız yatırımlara bakması lazım. Onun için bizim beklediğimiz hükümetten, hem bu Ar-Ge Teşvik Kanunu var hem de büyük yatırımlara verilecek teşvik kanunu var, tasarı olarak bekleyen, onların çıkması. Onlar olursa peş peşe projeler Türkiye'ye doğru akmaya devam eder.''

Endişemiz yok

''Uzak Doğulu otomobillerden endişe duyuyor musunuz?'' şeklindeki bir soruya Pandır, ''Artık çok sofistike olmuş, Türk tüketicisinin beklentilerini karşılamak için biraz daha yol almaları lazım. Daha hazır değiller. Ama onun dışında Tofaş olarak bundan endişe etmiyoruz. Türkiye'de galiba 42'ye yakın marka var, yüzlerce model var. Yani buna 1-2 tane de Uzak Doğudan eklenmesi bizim Tofaş olarak çok endişe ettiğimiz bir şey değil'' yanıtını verdi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100