09 Eylül 2014 Salı 00:04
655 Okunma
Trafik çilesi ev taşıtıyor
HABER MERKEZİ
Deloitte, 2014 Otomotiv Sektörü Tüketici Araştırması’nı yayınladı. Toplamda 19 ülkede 23 bin kişiyle gerçekleştirilen araştırma Türkiye’yi de kapsıyor ve Türkiye’deki müşteri deneyimi ile nihai satın alma kararını etkileyen faktörleri masaya yatırıyor. Deloitte Türkiye Üretim Endüstrisi yöneticisi Gaye Şentürk konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Tüketiciler araç kullanmayı her ne kadar seviyor olsa da araçların toplam maliyetleri satın alım davranışlarını etkiliyor. Araç üreticileri bu doğrultuda daha uzun yol gidebilen, daha dayanıklı, yakıt verimliliği daha yüksek, bakım maliyetleri daha düşük yani toplam maliyeti azaltan modeller geliştirse de, halen tüketicilerin ulaşım alanındaki beklentilerine cevap verebilmek ve satın alımlarını sağlamak için gelişim fırsatları bulunuyor. Toplam maliyetin yanı sıra konfor da tüketicilerin satın alım süreçlerini ve araç almaları durumunda hangi markadan alacakları kararını etkiliyor. Bu sebeple, araç üreticileri ürüne odaklanmanın yanı sıra aynı derecede sunacakları yaratıcı ve hayatı kolaylaştıran hizmetlerle her noktada müşteri deneyimini geliştirmeye de odaklanmalılar. Araç paylaşımı, geliştirilmiş toplu taşıma yöntemleri gibi alternatif ulaşım seçeneklerinin doğması araç üreticileri için rekabet ortamını çeşitlendirirken, geleneksel iş modellerinin dışındaki fırsatları dikkate alan yeni işbirliklerine ve iş yapış şekillerine de açık olan üreticiler diğerlerine göre bir adım önde olacak.”

Satın almayı ucuzluk etkiliyor

Türkiye’den, farklı yaş gruplarından 979 tüketicinin katıldığı araştırmaya göre Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 85’i gelecek 5 yıl içinde bir araç satın almak ya da kiralamak istediklerini belirtirken, bu oran AB ülkelerinde yüzde 73’te kalıyor. Satın alma kararını en çok etkileyen ilk üç madde ise daha ucuz araçlar, yüksek yakıt verimliliği ve uygun ödeme koşulları. Bu süreç içerisinde ise araç almayı ya da kiralamayı hiç düşünmeyen kişilerin oranı Türkiye’de yüzde 6 iken, AB ülkelerinde yüzde 15.7 olarak karşımıza çıkıyor. Araştırmaya katılan her 2 tüketiciden birinin, trafikte geçirdiği zamanı azaltmak için iş yerine yakın bir yere taşınmak isteyebileceği belirtiliyor. 38 yaş ve üzeri her 3 tüketiciden 2’si ise her türlü ihtiyacını yürüme mesafesinde karşılayabileceği bir çevrede yaşamayı tercih ediyor. Araştırmada ilgi çeken bir diğer nokta ise Türkiye’de her 3 kişiden 2’si akıllı telefon ile ulaşım planlaması yapmak isterken, bu oranın Avrupa’da (her 3 kişiden 1’i) bir hayli düşük kalmasıdır. 38 yaş üzeri kullanıcı alternatif teknolojiyle çalışan araçlara daha sıcak bakıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100