Bu haber kez okundu.

Tüketici kapıdan satışlardan şikayetçi
Sanayi ve Ticaret İzmir İl Müdürü Ferruh Güneş, ilk kez İzmir`de uygulamaya konulan Alo Tüketici Hattı`na şu ana kadar 1000`in üzerinde kişinin başvurduğunu ve ilk sırayı kapıdan satış, elektronik eşyalar ve giysilerin aldığını söyledi. Güneş, 1995`te yayımlanan 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun`un kapsamında tüketici şikayetlerini değerlendirmek amacıyla Telekom`la işbirliği içinde 175 Alo Tüketici Hattı`nın devreye sokulduğunu hatırlattı. Tüketici şikayetleriyle yalnızca mesai saatleri içinde ilgilenilmesi ve telefon arızaları yüzünden pek verimli olmayan bu uygulamaya tüketicinin çok fazla ilgi göstermediğini dile getiren Güneş, bu nedenle yazılı başvuruların ağırlık kazandığını bildirdi. Güneş, İzmir`de bu sorunu aşmak için geliştirdikleri bilgisayar destekli Alo Tüketici Hattı projesinin bakanlıkça onaylanmasından ardından 28 Mart`ta hizmete girdiğini kaydetti. Türkiye`de ilk kez İzmir`de başlatılan söz konusu uygulamayla haftanın 7 günü ve 24 saat boyunca tüke~|~tici şikayetlerinin dikkate alınacağını belirten Ferruh Güneş, "Bu uygulamaya göre tüketici 483 41 11 ve 483 42 22 nolu telefonları arayarak kendi telefon numarası ile şikayetçi olduğu kuruluşun telefon numarasını belirtip sonra da satın aldığı ürüne ilişkin şikayetini bildirmektedir. Servisteki görevliler şikayet edilen kuruluşu arayarak tüketicinin sorununun çözümlenmesi yönünde gerekli işlemleri yapmaktadır. Şu ana kadar 1000`in üzerinde tüketici başvuruda bulundu" dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100