Bu haber kez okundu.

Tüketim malı ithalatı patlıyor
Türkiye'nin özellikle 2004 yılında yaşadığı, ancak 2005 yılında nispeten durgun seyreden tüketim malı ithalatında bu yıl 'döviz kuru'nun düşük seyretmesi ve gümrük vergilerinin kaldırılması nedeniyle yeni bir patlama yaşanıyor ~|~

Türkiye İstatistik Kurumu'nun verilerine göre bu yılın ilk iki aylık döneminde tüketim malı ithalatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43.9 oranında artarak 2 milyar 117.8 milyon dolara kadar yükseldi. Ocakta 838.3 milyon  dolar olan tüketim malı ithalatı şubatta 1 milyar 279.5 milyon dolara kadar yükseldi. Geçen yıl ocakta 621 milyon, şubatta ise 859 milyon dolarlık tüketim malı ithalatı yapılmış ve yılın ilk iki ayındaki toplam ithalat 1 milyar 471 milyon dolar olmuştu.

Otomobil ithalatı artıyor
Tüketim malı ithalatındaki artışa en önemli katkıyı geçen yılın son aylarından itibaren yeniden canlanan otomobil ithalatındaki büyüme yapıyor. Türkiye, 228 milyon doları ocakta, 300 milyon doları da şubatta olmak üzere iki ayda toplam 528 milyon dolarlık otomobil aldı. Otomobil ithalatı geçen yılın aynı dönemindeki 294 milyon dolarlık düzeyine göre yüzde 79 oranında arttı.  Ocak?şubat döneminde Türkiye'nin dayanıklı tüketim malları ithalatı yüzde 31.6 büyüyerek 274 milyon dolara çıkarken, yarı dayanıklı tüketim malları ithalatı ise yüzde 37.8 artarak 420 milyon dolara çıktı.

Dayanıksız tüketim malları ithalatının yüzde 7'lik ılımlı bir artışla 0 milyon dolara yükseldiği bu dönemde işlenmemiş yiyecek ve içecek ithalatı yüzde 52 artarak 64 milyon dolara, işlenmiş yiyecek ve içecek ithalatı ise yüzde 20.9 artarak 90 milyon dolara çıktı. Türkiye'nin bu dönemde 172 milyon dolara ulaşan benzin ithalat ise geçen yılın aynı dönemine göre 4 kat arttı. Sanayi sektörüyle ilgili olmayan taşıma araçları ithalatı ise yüzde 222'lik büyümeyle 32 milyon dolara kadar çıktı.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100