Marmara depreminin yapım süresini uzattığı bolu dağı geçişi, 15 Aralık'ta işletmeye açılacak. Bolu Dağı geçişi 25,6 km otoyol, 1,6 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 27,2 km'yi buluyor.
Yapımına Karayolları Genel Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği uluslararası ihaleyle başlanan, Gümüşova-Gerede otoyol projesi kapsamındaki Bolu dağı geçişinin, 15 Aralık 2006'da işletmeye alınması öngörülüyor. Projeye dönük inşaat çalışmaları, programa uygun olarak sürdürülüyor. Bolu Dağı Tüneli inşaatı, 1999 yılında Marmara ve Düzce depremlerinde hasar görürken, yapımı uzun süre durdurulmuş, daha sonra yapılan tadilat sözleşmesiyle inşaatına yeniden başlanmıştı.
Toplam 27,2 km uzunluğunda olacakGümüşova-Gerede otoyolu projesinin Kesim-2 olarak adlandırılan birbölümü olan Bolu Dağı Geçişi, 25,6 kilometresi (KM) otoyol, 1,6 KM'si bağlantı yolu olmak üzere, toplam 27,2 KM'yi buluyor. Otoyol 2x3 şeritli, bağlantı yolu da 2x2 şeritli olarak projelendirilmişti. Proje kapsamında, toprak tesviye, sanat yapıları, tünel ve çeşitli üstyapı işleri yer alıyor.
Türkiye'nin karayolu ağının ana arteri durumunda bulunan Edirne- İstanbul-Ankara eksenindeki ulusal ve uluslararası taşıma talebini karşılamayı amaçlayan otoyol projesi içinde yer alan Bolu Dağı Geçişi,tamamlanarak ulaşıma açıldığında bu çok önemli güzergahın, yüksek standartlı ve erişme kontrollü bir yol olarak bütünlüğü ve otoyoldaki güvenli trafik akışının sürekliliği sağlanmış olacak.
Alt-üst geçiş ve viyadüklerBu yolun bünyesinde 2871 metre uzunlukta iki tüplü tünel, 4 adet toplam 4644 metre uzunlukta viyadük, 3 adet toplam 917 metre uzunlukta köprü, 76 metre uzunlukta üstgeçit köprüsü ve 12 adet toplam 682 metre uzunlukta alt geçit köprüsü de bulunuyor. Bolu Dağı Geçişi, Gümüşova-Gerede otoyolunun 30'uncu KM'sindeki Kaynaşlı'da başlayarak, doğu yönünde Asarsuyu Vadisi boyunca ilerleyerek, Bolu Dağı'nı bir tünel ile aşmakta ve Yumrukaya mevkiinde sona eriyor.
DPT onayı 20 yıl önce alınmıştıBolu Dağı Geçiş projesi, süresinin uzunluğuyla da dikkat çekiyor. 1986 yılında DPT tarafından onaylanan projenin bitiş tarihi 15 Aralık 2006 tarihi olarak planlandı. Yapım finansmanı özkaynaklar ile yurtdışından sağlanan kredilerden gerçekleştirilen projenin toplam keşif bedeli 570 milyon dolar olurken, Bolu Dağı tünelinin inşaatı ise İtalyan firması Astaldi S.p.A tarafından gerçekleştiriliyor.
Yapımına Karayolları Genel Müdürlüğü'nün gerçekleştirdiği uluslararası ihaleyle başlanan, Gümüşova-Gerede otoyol projesi kapsamındaki Bolu dağı geçişinin, 15 Aralık 2006'da işletmeye alınması öngörülüyor. Projeye dönük inşaat çalışmaları, programa uygun olarak sürdürülüyor. Bolu Dağı Tüneli inşaatı, 1999 yılında Marmara ve Düzce depremlerinde hasar görürken, yapımı uzun süre durdurulmuş, daha sonra yapılan tadilat sözleşmesiyle inşaatına yeniden başlanmıştı.
Toplam 27,2 km uzunluğunda olacakGümüşova-Gerede otoyolu projesinin Kesim-2 olarak adlandırılan birbölümü olan Bolu Dağı Geçişi, 25,6 kilometresi (KM) otoyol, 1,6 KM'si bağlantı yolu olmak üzere, toplam 27,2 KM'yi buluyor. Otoyol 2x3 şeritli, bağlantı yolu da 2x2 şeritli olarak projelendirilmişti. Proje kapsamında, toprak tesviye, sanat yapıları, tünel ve çeşitli üstyapı işleri yer alıyor.
Türkiye'nin karayolu ağının ana arteri durumunda bulunan Edirne- İstanbul-Ankara eksenindeki ulusal ve uluslararası taşıma talebini karşılamayı amaçlayan otoyol projesi içinde yer alan Bolu Dağı Geçişi,tamamlanarak ulaşıma açıldığında bu çok önemli güzergahın, yüksek standartlı ve erişme kontrollü bir yol olarak bütünlüğü ve otoyoldaki güvenli trafik akışının sürekliliği sağlanmış olacak.
Alt-üst geçiş ve viyadüklerBu yolun bünyesinde 2871 metre uzunlukta iki tüplü tünel, 4 adet toplam 4644 metre uzunlukta viyadük, 3 adet toplam 917 metre uzunlukta köprü, 76 metre uzunlukta üstgeçit köprüsü ve 12 adet toplam 682 metre uzunlukta alt geçit köprüsü de bulunuyor. Bolu Dağı Geçişi, Gümüşova-Gerede otoyolunun 30'uncu KM'sindeki Kaynaşlı'da başlayarak, doğu yönünde Asarsuyu Vadisi boyunca ilerleyerek, Bolu Dağı'nı bir tünel ile aşmakta ve Yumrukaya mevkiinde sona eriyor.
DPT onayı 20 yıl önce alınmıştıBolu Dağı Geçiş projesi, süresinin uzunluğuyla da dikkat çekiyor. 1986 yılında DPT tarafından onaylanan projenin bitiş tarihi 15 Aralık 2006 tarihi olarak planlandı. Yapım finansmanı özkaynaklar ile yurtdışından sağlanan kredilerden gerçekleştirilen projenin toplam keşif bedeli 570 milyon dolar olurken, Bolu Dağı tünelinin inşaatı ise İtalyan firması Astaldi S.p.A tarafından gerçekleştiriliyor.