03 Ocak 2016 Pazar 16:28
269 Okunma
Turizmde rakiplerimiz pusuda!
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, gerekli tedbirlerin alınması halinde Türk turizminin içinde bulunduğu sıkıntıları kısmen aşabileceğini söyledi. TUROB Başkanı Timur Bayındır, turizm açısından 2015 yılı gelişmelerini değerlendirirken, 2016 yılı beklentilerini de dile getirdi. 
Avrupa’ya yönelik hızlı ve etkili bir tanıtımın Rusya’dan kaynaklanan kayıpları kısmen de olsa telafi edebileceğini ifade eden Bayındır, Türkiye’nin turizmde ana pazarı durumundaki Avrupa’nın ihmal edilmemesi gerektiğine işaret etti. Bayındır, “Yeni pazarlar araştırırken, mevcut pazarlarımızı ihmal etmeden daha da güçlendirmek lazım. Bunun başında da Avrupa ülkeleri geliyor” dedi.

Mayısa kadar Rusya pazarı açılmalı
Rusya ile Türkiye arasındaki ilişkilerde muhtemel bir yumuşama sayesinde Şubat ayından itibaren bir toparlanma olabileceğini kaydeden Bayındır, şöyle konuştu: “2014 yılı bitmeden, 2015 yılının biraz riskli olduğunu söylemiştik. Tabii bunu söylerken bu kadar ağır riskli olacağını tahmin etmemiştik. Rusya’dan 4.5 milyon kişi geliyordu. Önümüzde daha dört ay var. Rus turistlerin nispeten daha az geldiği aylar bunlar. Bu dört ayda Rusya’dan Türkiye’ye 50 bin kişi geliyor. Önümüzdeki günlerde Rusya ile Türkiye arasında bir yumuşama söz konusu olursa, Şubat ayından itibaren toparlanma başlayabilir ancak bu ülkeden aldığımız mevcut turist sayısına erişmemiz zaman alacaktır.” 

İşin bu kadar uzaması da yanlış
Bayındır, Rusya ile ilişkiler düzelmesi gerektiğine işaret ederek, şunları söyledi: “Bir yumuşama olursa bir anda Rusya ile her şey düzelebilir. Yıllar boyunca birbirimizle iç içe yaşamışız. Bu kadar işin uzaması da yanlış… Türk turizminin Rusya’dan doğacak açığı Avrupa ile kapatma şansı asla yok. Ama en azından bir kısmını telafi edebiliriz. Avrupa’da da büyük bir ekonomik ve siyasi kriz algısı var. Avrupa’dan gelen misafirlerimizin sayısı düştü. Avrupa’daki bütün büyük turizm pazarlarımızda durum böyle... Yeni pazarlar, potansiyel pazarlar iyi ama ülkemizin kaybetmesi muhtemel turist sayısını karşılayacak büyüklükte olması mümkün değil. 80 birim emek 20 birim kazanç yerine 20 birim emek 80 birim kazanç prensibine yönelmeliyiz. Mesela Katar’dan gelen turist sayısı yüzde 65 arttı ama bu ülkeden gelen toplam turist sayısı ancak 33 bin oldu. Halbuki sadece İngiltere’den gelen turist sayısında kaydettiğimiz sadece yüzde 3 oranındaki düşüş karşısında yaklaşık 90 bin turist kaybettik. Bize en fazla turist gönderen ülkelerden biri de İran. Ancak son duruma baktığımızda İran ile Rusya aynı politikayı yürütüyor. Mesela Rusya doğalgazı kesmedi ama İran kısmaya başladı. Aynı şey turizmde de olursa İran pazarında da çok büyük kayba uğrarız. Hiçbir yeni pazar bir anda 3.54 milyon kişi olmaz. Ruslar ilk gelmeye başladığında yılda 50 bin kişiydi. Sonra yıldan yıla sayı 4.5 milyonu bulana kadar yaklaşık 15 yıl geçti. Dolayısıyla birden bire Rusya’nın yerine ikame edilecek yeni bir pazar maalesef yok.”

Rakipler tırnaklarını çıkardı
TUROB Başkanı Timur Bayındır, sağlam bir tanıtım çalışması yapılmazsa 2016’nın çok daha zor olabileceğine dikkat çekerek, “Hatta 2015 yılını aratabilir. Gereken adımlar atılırsa, bir anda toparlayabilir. Çünkü Rusya’da insanların tatil ihtiyacı var, buna alışmışlar artık. Ruslar muhakkak bir tatil yapmak isterler. Tabii bir de rakiplerimiz var. Herkes tırnaklarını çıkarmış hazır vaziyette bekliyor. Mesela Yunanistan burnumuzun dibinde hazır bekliyor. Bu yıl rakiplere turist kaptırabiliriz ancak yine de ben Rus turistin geri geleceğini düşünüyorum. Çünkü burada aldıkları iyi hizmeti başka hiçbir ülkede bulamazlar” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100