18 Kasım 2005 Cuma 00:00
184 Okunma
Türk Eğitim?Sen'den ''ücret'' tepkisi
Eğitim, öğretim ve bilimsel çalışmalara bütçeden ayrılan payın çok yetersiz olduğuna dikkat çeken uzmanlar, öğretmenler ve öğretim elemanlarının maaşlarına içlerinde bulundukları sıkıntılı duruma kalıcı ve adil bir çözüm olmak üzere, gecikmeden bir zam yapılmasını talep ediyor ~|~ Türk Eğitim?Sen İstanbul Bölge Başkanı Yrd. Doç. Dr. M. Hanefi Bostan, Türkiye'de, eğitim, öğretim ve bilimsel çalışmalara ayrılan ödeneklerin milli gelire oranının dünya standartlarının çok altında olduğunu belirterek, öğretmenler ve üniversite öğretim elemanlarının ücret sorununun bir an önce çözülmesi gerektiğini söyledi.

Hanefi Bostan yaptığı açıklamada, hükümetin yirmi civarında yeni üniversite kurulması için kanun hazırlığı yapma aşamasında olduğunu, bunun sevindirici olmakla birlikte bu teşebbüste sayısal amacın hedeflendiğini ve kalite açısından meseleye bakılmadığının görüldüğünü bildirdi.

Bostan, "Bütün bunların en başında geleni de hiç kuşkusuz, eğitim, öğretim ve bilimsel çalışmalara ayrılan ödeneklerin milli gelire oranının dünya standartlarının hala çok altında kalmaya devam etmekte olmasıdır. Bu durumun en açık göstergelerinin başında da yine hiç kuşkusuz, öğretmenlerin ve üniversite öğretim elemanlarının, bir türlü giderilmeyen ve hatta her geçen gün daha da büyüyerek adeta çözülmez bir kör yumağa dönüşmüş bulunan 'ücret sorunu' gelmektedir" dedi.

Sadece mahrumiyet bölgelerinde görev yapan ve yüksek mahrumiyet zamları alanlar hariç, diğer devlet üniversitelerindeki öğretim elemanları içerisinde yalnızca profesörlerin asgari geçim sınırı düzeyinde maaş aldıklarını, doçentler de dahil olmak üzere geri kalan tüm öğretim elemanların ve bütün öğretmenlerin maaşlarının 'yoksulluk sınırı'nın altına olduğunu hatırlatan Türk Eğitim?Sen İstanbul İl Başkanı Hanefi Bostan, "Bugüne kadar gelmiş hükümetlerin olduğu gibi bugünkü hükümetin de zerrece ilgi göstermediği bu utanç verici durum, maalesef, akademisyenlerin en büyük mesleki kuruluşu olan YÖK ve öğretmenlerin en büyük mesleki kuruluşu olan MEB tarafından da ciddiye alınmamıştır ve alınmamaya da devam etmektedir. Öğretim üyeliği kariyeri ile bağdaştırılması imkansız olan bu keyfiyet, onların kariyerlerini ve mesleki formasyonlarını da etkilemekte, verimli akademik çalışmalarda bulunmalarını çok zorlaştırmakta ve bazı hallerde ise bütün bütüne ortadan kaldırmaktadır" değerlendirmesini yaptı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100