Türk mobilyası ucuza gidiyor
Almanya mobilyanın kilogramını 12.5 dolara satarken, Türkiye ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 dolara satıyor! Mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamlar Türkiye için 2.92 dolar iken Almanya'da 5 dolar civarında seyrediyor
01.10.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL
Türk mobilya sektörü markalaşma yolunda emin adımlarla ilerlerken, ürettiği ürünleri ucuza satıyor.
Yalnızca İstanbul ve çevresinin mobilya ihtiyacının yüzde 60'ını karşılayan dünyanın en büyük mobilya kenti MASKO'nun Türk mobilyasının markalaşma sürecindeki en büyük destekçisi olduğunu anlatan MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, özel tasarımları ve kaliteli işçiliği ile öne çıkan markaların hak ettikleri değeri elde etmesi için dikkat edilmesi gereken noktalar olduğunun altını çiziyor.
Kilogram başına fiyat artmalı
Türkiye mobilya sektörünün kullandığı hammaddenin yüzde 75.5'ini kendi öz kaynaklarından temin ettiğini ve bunun önemli bir avantaj olduğunu anlatan Karcı, “Dünya'da mobilya sektörüne baktığımızda, Almanya mobilyanın kilogramını 12.5 Dolara satıyor. Biz ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 Dolara satıyoruz. Mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamlar Türkiye için 2.92 dolar iken Almanya'da 5 Dolar civarında seyrediyor. Polonya 5 Dolara, mobilya denince ilk akla gelen İtalya ise ürünlerini yaklaşık 12 Dolara satıyor. Aradaki fark çok fazla. Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin marka değerini artırıp, kilogram fiyatlarını yükseltebilirsek, tüm dünyaya artık birer marka olan mobilyalarımızı ulaştırabiliriz” diyor.
Yeni pazar arayışları sürüyor
Markalaşma konusunda atılacak doğru adımlarla 2012 sonuna kadar ihracat rakamlarında önemli çıkışlar yakalanabileceğine dikkat çeken Karcı, bu yolda emin ve sağlam bir duruş ve tanıtım faaliyetleri yürütme gerekliliğini dile getiriyor. Karcı, şunları söyledi: “Türk Mobilya Sektörü kalite standartlarını yakalamış durumda. Mobilyada hedef 5 yılda dünya ihracatında ilk 10'a girmek. Dünya mobilya sektörü yüzde 4 büyürken, Türkiye yüzde 20 büyüme gösteriyor. Türk mobilyaları artık aranan bir marka haline gelmeye başladı. Rusya, Nijerya, Libya, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi ülkeler Türkiye ve MASKO ile işbirliği yapmak istiyor. Biz de dünyanın en büyük mobilya kenti olarak yeni pazar arayışlarına devam ederek sektörümüzü daha da ileriye taşıyacağız. Önümüzdeki dönemde dünya pazarında kaliteli ürünlerimiz ve doğru tanıtımlarla daha büyük bir pay elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. MASKO Mobilya Kenti olarak bu konuda önemli iş bağlantıları kuruyoruz.”
Türk mobilya sektörü markalaşma yolunda emin adımlarla ilerlerken, ürettiği ürünleri ucuza satıyor.
Yalnızca İstanbul ve çevresinin mobilya ihtiyacının yüzde 60'ını karşılayan dünyanın en büyük mobilya kenti MASKO'nun Türk mobilyasının markalaşma sürecindeki en büyük destekçisi olduğunu anlatan MASKO Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, özel tasarımları ve kaliteli işçiliği ile öne çıkan markaların hak ettikleri değeri elde etmesi için dikkat edilmesi gereken noktalar olduğunun altını çiziyor.
Kilogram başına fiyat artmalı
Türkiye mobilya sektörünün kullandığı hammaddenin yüzde 75.5'ini kendi öz kaynaklarından temin ettiğini ve bunun önemli bir avantaj olduğunu anlatan Karcı, “Dünya'da mobilya sektörüne baktığımızda, Almanya mobilyanın kilogramını 12.5 Dolara satıyor. Biz ise daha kaliteli ürünlerin kilogramını 3.84 Dolara satıyoruz. Mobilya ve yan ürünlerinde ise bu rakamlar Türkiye için 2.92 dolar iken Almanya'da 5 Dolar civarında seyrediyor. Polonya 5 Dolara, mobilya denince ilk akla gelen İtalya ise ürünlerini yaklaşık 12 Dolara satıyor. Aradaki fark çok fazla. Bu nedenle zaten kaliteli olan ürünlerimizin marka değerini artırıp, kilogram fiyatlarını yükseltebilirsek, tüm dünyaya artık birer marka olan mobilyalarımızı ulaştırabiliriz” diyor.
Yeni pazar arayışları sürüyor
Markalaşma konusunda atılacak doğru adımlarla 2012 sonuna kadar ihracat rakamlarında önemli çıkışlar yakalanabileceğine dikkat çeken Karcı, bu yolda emin ve sağlam bir duruş ve tanıtım faaliyetleri yürütme gerekliliğini dile getiriyor. Karcı, şunları söyledi: “Türk Mobilya Sektörü kalite standartlarını yakalamış durumda. Mobilyada hedef 5 yılda dünya ihracatında ilk 10'a girmek. Dünya mobilya sektörü yüzde 4 büyürken, Türkiye yüzde 20 büyüme gösteriyor. Türk mobilyaları artık aranan bir marka haline gelmeye başladı. Rusya, Nijerya, Libya, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi ülkeler Türkiye ve MASKO ile işbirliği yapmak istiyor. Biz de dünyanın en büyük mobilya kenti olarak yeni pazar arayışlarına devam ederek sektörümüzü daha da ileriye taşıyacağız. Önümüzdeki dönemde dünya pazarında kaliteli ürünlerimiz ve doğru tanıtımlarla daha büyük bir pay elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. MASKO Mobilya Kenti olarak bu konuda önemli iş bağlantıları kuruyoruz.”