Türk ürünlerini en çok İngilizler beğeniyor
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 6 temel sektör grubunda en fazla ihracat yapılan 26 ülkede toplam 2.520 firmanın satın almadan sorumlu yöneticisiyle yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirdiği Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması'nın sonuçlarını açıkladı. Ekim 2016'da başlayan araştırma Kantar TNS firması ile birlikte yürütüldü.
Araştırmanın açıklandığı basın toplantısında konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türk İhraç Ürünleri Algısı bölümü için "Araştırmaya katılanların yüzde 62'si Türk ihraç ürünlerinden özellikle memnun olduğunu söyledi" dedi. Memnun olma oranı en yüksek ülkelerin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan olduğunu ifade eden Büyükekşi, "İhracatımızın neredeyse yarısını gerçekleştirdiğimiz AB genelinde ise bu oran yüzde 59" diye konuştu.
Siyaset ticareti etkiliyor!
AB oranını Hollanda, Polonya ve Almanya'nın aşağıya çektiğini söyleyen Büyükekşi, "Bu ülkelere ihracatçılarımızın özel bir önem vermesi gerekiyor" dedi. Araştırmanın Türkiye Genel Algısı bölümünde Türkiye'nin imajını olumlu bulanlarının oranının yüzde 60 olduğunu belirten Büyükekşi, sözlerini şöyle sürdürdü: "İmajımızın ülke kırılımına baktığımızda İspanya, Almanya ve Hindistan'da imajımızın yüksek olduğunu görüyoruz.
AB genelinde ise bu rakam yüzde 65 ile yüzde 60'lık genel ortalamanın üzerinde yer alıyor. Sektörler itibariyle Türkiye genel imajının en yüksek olduğu 2 sektör grubumuz yüzde 63'lük oranlarıyla Kimyevi Maddeler ve Tekstil, Halı, Deri oldu" dedi. Büyükekşi, Türk ihraç ürünlerinin Almanya'daki algısının düşük çıktığını ancak buna karşın Türkiye Genel Algısının yüksek çıktığının sorulması üzerine Almanya'da bu yıl Eylül ayında yapılacak seçimler nedeniyle iki ülke arasında yaşanan gerilimin bunda etkili olduğunu kaydetti.
Sektörlerin Türk İhraç Ürünleri memnuniyet derecesine de bakıldığını kaydeden Büyükekşi, şunları söyledi: "6 temel sektör grubunda, memnuniyet derecesi en yüksek olan sektör yüzde 65 ile elektrik-makine oldu. Ancak memnuniyet derecesi bütün sektörlerimizde birbirine yakın ve oldukça yüksek. Yüzde 61-65 arasında değişiyor." Son bölüm olan "Turkey: Discover the Potential - Türkiye: Potansiyelini Keşfet" Kampanya Bilinirlik ve Etkinlik Algısı'nda Türkiye Markasının bilinirliğini, beğeni düzeyini ve Türkiye ile İlgili düşünceleri yansıtma düzeyini incelediklerini ifade eden Büyükekşi, marka bilinirlik oranının yüzde 41 çıktığına işaret etti.
Daha çok çalışmalıyız
Araştırma sonuçlarını değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, şunları söyledi: "İhraç ürünlerimizin imajı, genel olarak uluslararası piyasalarda olumlu algılanıyor. Bu algıyı daha yukarılara taşımak için her platformda söylediğimiz gibi Ar-Ge, inovasyon, markalaşma ve tasarıma daha fazla yatırım yapmalıyız. Ülke imajımızın güçlü olduğu pazarlarda ürünlerimiz de güçlü oluyor. Ülke imajımızın bozulmasına asla izin vermemeliyiz. Bir firmamızın herhangi bir pazarda yapacağı bir hata, o pazarı diğer tüm ihracatçılarımız için girilmesi ve tutunması zor bir pazar haline getirebilir."